Przechodząc do postaci wykładniczej liczby zespolonej naszkicować zbiór
\(\displaystyle{ z^{3} = \overline{z}^{3}}\)
\(\displaystyle{ |z^{4}| \ge \left| 8 \cdot \overline{z} \right|}\) //zmiana nierówności zgodnie z późniejszą poprawką użytkownika. Dasio11
>= to większy lub równy, /qeqslant w latexie mi nie wyszedł, wybaczcie, nie mam dziś czasu się w to bawić
Naszkicować zbiór
Naszkicować zbiór
Ostatnio zmieniony 17 mar 2011, o 22:00 przez Dasio11, łącznie zmieniany 4 razy.
Powód: Niepoprawnie napisany kod LaTeX-a. Proszę zapoznaj się z http://matematyka.pl/178502.htm . Symbol mnożenia to '\cdot', większe-równe - '\ge'. Jedna para klamer[latex][/latex] na jedno całe wyrażenie.
Powód: Niepoprawnie napisany kod LaTeX-a. Proszę zapoznaj się z http://matematyka.pl/178502.htm . Symbol mnożenia to '\cdot', większe-równe - '\ge'. Jedna para klamer
Naszkicować zbiór
w pierwszym przykładzie doszedłem do r=o lub kąt = 0, 45 lub 90 stopni. Dobrze? Zbiór punktów to będą 3 proste?
W drugim nic mądrego mi nie wychodzi. Btw, prawa strona równania też jest w module.
W drugim nic mądrego mi nie wychodzi. Btw, prawa strona równania też jest w module.
-
- Użytkownik
- Posty: 4094
- Rejestracja: 10 lut 2008, o 15:31
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 12 razy
- Pomógł: 805 razy
Naszkicować zbiór
Co do pierwszego, to się nie zgodzę. Pokaż obliczenia.
W drugim też możesz pokazać, zauważ, że dla dowonego kąta \(\displaystyle{ \varphi}\) mamy \(\displaystyle{ \left|e^{i\varphi}\right|=1}\). Powinieneś otrzymać nierówność wielomianową ze względu na moduł szukanej liczby.
W drugim też możesz pokazać, zauważ, że dla dowonego kąta \(\displaystyle{ \varphi}\) mamy \(\displaystyle{ \left|e^{i\varphi}\right|=1}\). Powinieneś otrzymać nierówność wielomianową ze względu na moduł szukanej liczby.
- Dasio11
- Moderator
- Posty: 10223
- Rejestracja: 21 kwie 2009, o 19:04
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 40 razy
- Pomógł: 2361 razy
Naszkicować zbiór
Przede wszystkim, żeby druga nierówność miała jakiś sens, należałoby ustalić dziedzinę. Chyba, że istnieje jakiś sposób porównywania liczb zespolonych nierzeczywistych.