Treść zadania, a liczba pierwiastków

Własności wielomianów; pierwiastki, współczynniki. Dzielenie wielomianów. Wzory Viete'a. RÓWNANIA I NIERÓWNOŚCI wielomianowe (wyższych stopni). Rozkład na czynniki.
warey
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 25 sty 2015, o 23:08
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 6 razy

Treść zadania, a liczba pierwiastków

Post autor: warey »

Witajcie,

Mam do Was może trochę dziwne pytanie. A mianowicie, przykładowo mam zadanie, żeby wykazać, że dla dowolnego \(\displaystyle{ m \in R}\) jakiś tam wielomian ma trzy pierwiastki. I tutaj zaczyna się mój problem. Jeżeli zadanie jest sformułowane w taki sposób, to mam wykazać, że ma on trzy RÓŻNE pierwiastki, czy może mieć np. jeden potrójny?

Sam zawsze, gdy robiłem takie zadania, to jeżeli jakiś pierwiastek był np. podwójny, to normalnie liczyłem go jako dwa. Jednak przeglądając ostatnio jak inni rozwiązują zadania tego pokroju zauważyłem, że przyjmują oni jakieś dodatkowe założenia, które mają "zapobiec" by jakiś pierwiastek się nie powtórzył i stąd właśnie pojawiły się moje wątpliwości.

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Kacperdev
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3260
Rejestracja: 23 mar 2010, o 19:19
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 17 razy
Pomógł: 686 razy

Treść zadania, a liczba pierwiastków

Post autor: Kacperdev »

Jeżeli nie ma dodatkowych założeń, to np. jeden podwójny pierwiastek, powinien być traktowany jako dwa pierwiastki. Autorzy zadań zawsze jednoznacznie powinni zaznaczać swoje intencje.
ODPOWIEDZ