Problem z zadankiem - zapowiada sie ciekawie ... ale szybko męczy bo nie widać rezultatów ...
(8x+1)(4x+3)(x+1)=9/2
... byla bym wdzięczna
Równanie - ciekawe - polecam
-
- Użytkownik
- Posty: 65
- Rejestracja: 20 wrz 2006, o 10:45
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Podziękował: 3 razy
- Pomógł: 5 razy
Równanie - ciekawe - polecam
Trzeba wymnożyć lewą stronę
\(\displaystyle{ 32x^2+60x^2+31x+3}\)
przenieść \(\displaystyle{ \frac{9}{2}}\) na lewą stronę.
Niestety takie równanie nie ma rozwiązań.
Sprawdź czy dobrze przepisałaś.
\(\displaystyle{ 32x^2+60x^2+31x+3}\)
przenieść \(\displaystyle{ \frac{9}{2}}\) na lewą stronę.
Niestety takie równanie nie ma rozwiązań.
Sprawdź czy dobrze przepisałaś.
-
- Użytkownik
- Posty: 845
- Rejestracja: 2 kwie 2006, o 23:32
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Limanowa
- Pomógł: 191 razy
Równanie - ciekawe - polecam
Równanie trzeciego stopnia ma co najmniej jedno rzeczywiste rozwiązanie, a w tym przypadku tylko jedno.Mrrudzin pisze:Niestety takie równanie nie ma rozwiązań.
-
- Użytkownik
- Posty: 845
- Rejestracja: 2 kwie 2006, o 23:32
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Limanowa
- Pomógł: 191 razy
Równanie - ciekawe - polecam
Metody są, ale.... po co komu wynik \(\displaystyle{ x=-\frac{5}{8}+\frac{\sqrt[3]{580608-1563\sqrt{136293}}}{192}+\frac{\sqrt[3]{378+\sqrt{136293}}}{8\sqrt[3]{9}}}\) ??
Równanie - ciekawe - polecam
rozwiązanie było potrzebne w celach dydaktycznych jest to zadanie wyciągnięte czołem ze zbioru zadań klasa II rozdział równania wielomianowe - problem był jak rozwiązać skoro odpowiedź w ksiązżce jest a uczniowie się dopytują... i jasny musze przyznać że imponuje mi owo rozwiązanie - mi wyszło jednak z deka krótsze po męczących przekształceniach ...
...
a kontynuując ... po pierwszym nawiasie musi pojawić się potega 2 ... to dużo upraszcza rachunki ....
Czepiając się - marudzin - widzisz w szkołach uczy się uczniów jak rozwiązać zadanie jak artysta a nie rzemieślnik ... a owo równanie można doprowadzić do postaci (8x+7)^3-(8x+7)-8*9=0 .... wygląda o wiele przyjemniej tym przyjemniej jak się podstawi t=8x+7 ... choć nadal nie najprostrze do rozwiązania
...
a kontynuując ... po pierwszym nawiasie musi pojawić się potega 2 ... to dużo upraszcza rachunki ....
Czepiając się - marudzin - widzisz w szkołach uczy się uczniów jak rozwiązać zadanie jak artysta a nie rzemieślnik ... a owo równanie można doprowadzić do postaci (8x+7)^3-(8x+7)-8*9=0 .... wygląda o wiele przyjemniej tym przyjemniej jak się podstawi t=8x+7 ... choć nadal nie najprostrze do rozwiązania
-
- Użytkownik
- Posty: 65
- Rejestracja: 20 wrz 2006, o 10:45
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Podziękował: 3 razy
- Pomógł: 5 razy
Równanie - ciekawe - polecam
Niestety masz racje. Ja zadanie rozwiązałem numerycznie - myśle że można to nazwać rzemieślnictwem. W problemach "życiowych" żadko powstaje równanie o całkowitych współczynnikach, które da się rozwiązać "artystycznie".widzisz w szkołach uczy się uczniów jak rozwiązać zadanie jak artysta a nie rzemieślnik
Tak, ale moim zdaniem to już zadanie dla pasjonatów, a nie licealistów, którzy czasami mają spore problemy żeby rozwiązać proste równanie kwadratowe.a owo równanie można doprowadzić do postaci (8x+7)^3-(8x+7)-8*9=0