Kongrurencja - wyznacz dwie ostatnie cyfry

Podzielność. Reszty z dzielenia. Kongruencje. Systemy pozycyjne. Równania diofantyczne. Liczby pierwsze i względnie pierwsze. NWW i NWD.
veldrim
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 72
Rejestracja: 29 sie 2008, o 20:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 9 razy
Pomógł: 4 razy

Kongrurencja - wyznacz dwie ostatnie cyfry

Post autor: veldrim »

Podaj dwie ostatnie cyfry liczby:

\(\displaystyle{ 9^{9^{9}}}}\)

Macie jakieś podpowiedzi, albo wskazówki. Jeżeli chodzi o zagadnienia z teorii liczb to jestem całkowicie zielony. Jak ugryźć taki przykład?
BettyBoo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5356
Rejestracja: 10 kwie 2009, o 10:22
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Gliwice
Pomógł: 1381 razy

Kongrurencja - wyznacz dwie ostatnie cyfry

Post autor: BettyBoo »

Bardzo podobny przykład jest rozwiązany tutaj.
Przejrzyj i spróbuj rozwiązać swój. W razie problemów pisz.

Pozdrawiam.
veldrim
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 72
Rejestracja: 29 sie 2008, o 20:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 9 razy
Pomógł: 4 razy

Kongrurencja - wyznacz dwie ostatnie cyfry

Post autor: veldrim »

Twój link nie działa Ale wydaje mi się, że sobie poradziłem. Mógłbyś powiedzieć mi czy wynik jest dobry? Ostatnie cyfry to 09. Zgadza się?
Jan Kraszewski
Administrator
Administrator
Posty: 34244
Rejestracja: 20 mar 2006, o 21:54
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 3 razy
Pomógł: 5203 razy

Kongrurencja - wyznacz dwie ostatnie cyfry

Post autor: Jan Kraszewski »

Teraz już działa: tutaj.

JK
veldrim
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 72
Rejestracja: 29 sie 2008, o 20:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 9 razy
Pomógł: 4 razy

Kongrurencja - wyznacz dwie ostatnie cyfry

Post autor: veldrim »