Witajcie.
Wakacje minęły, nowa szkoła przywitała(technikum) a w głowie same braki
Może mi ktoś napisać krok po kroku jak przerobić na liczby całe bądź po przecinku poniższe przykłady?
a) \(\displaystyle{ 0,3}\)
b) \(\displaystyle{ \frac{3}{5}}\)
c) \(\displaystyle{ \sqrt{2} \cdot \frac{1}{4}}\)
d) \(\displaystyle{ ( \frac{ \sqrt{2} }{2})^{2}}\)
Oraz pomóc przy 2 zadaniach
a) \(\displaystyle{ \frac{2}{3} - [0,8 \cdot \frac{3}{23} = \frac{(-2 )^{2} }{5}] : (\frac{-3}{ 2^{3} }}\))=
b) \(\displaystyle{ \frac{(-2 )^{3} : (-1,6) - (4,5 \cdot 1 \frac{2}{3} - 3,75}{ \sqrt{ \frac{25}{4} } \cdot \frac{1}{2} }}\)
Działania na zbiorze liczb wymiernych
Działania na zbiorze liczb wymiernych
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2009, o 22:53 przez czeslaw, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawa wiadomości. Umieszczaj całe wyrażenia w klamrach[latex], nie dzieląc ich.
Powód: Poprawa wiadomości. Umieszczaj całe wyrażenia w klamrach
-
- Użytkownik
- Posty: 70
- Rejestracja: 30 lis 2006, o 23:03
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Sopot
- Podziękował: 21 razy
- Pomógł: 1 raz
Działania na zbiorze liczb wymiernych
a) jest po przecinku, więc nie rozumiem co chcesz z nią zrobić
b) \(\displaystyle{ \frac{3}{5} to po rozszerzeniu \frac{6}{10}, a więc 0,6}\)
c) \(\displaystyle{ 0,25 \cdot \sim 1,41 = 0,3525}\)
d) \(\displaystyle{ \frac{2}{4} = \frac{1}{2} = 0,5}\)
Zad 1.
Chyba zamiast + dałeś =, więc rozwiązanie jest dla znaku + w nawiasie kwadratowym.
\(\displaystyle{ \frac{2}{3} - [ \frac{24}{230} + \frac{184}{230} ] : (- \frac{3}{8}) = \frac{2}{3} - \frac{208}{230} \cdot (- \frac{8}{3}) = \frac{2}{3} + \frac{832}{345} = \frac{230}{345} + \frac{832}{345} = \frac{1062}{345} = 1\frac{9}{115}}\)
Pewności nie mam czy dobrze to zrobiłem, ale może coś pomogłem...
Pozdro
b) \(\displaystyle{ \frac{3}{5} to po rozszerzeniu \frac{6}{10}, a więc 0,6}\)
c) \(\displaystyle{ 0,25 \cdot \sim 1,41 = 0,3525}\)
d) \(\displaystyle{ \frac{2}{4} = \frac{1}{2} = 0,5}\)
Zad 1.
Chyba zamiast + dałeś =, więc rozwiązanie jest dla znaku + w nawiasie kwadratowym.
\(\displaystyle{ \frac{2}{3} - [ \frac{24}{230} + \frac{184}{230} ] : (- \frac{3}{8}) = \frac{2}{3} - \frac{208}{230} \cdot (- \frac{8}{3}) = \frac{2}{3} + \frac{832}{345} = \frac{230}{345} + \frac{832}{345} = \frac{1062}{345} = 1\frac{9}{115}}\)
Pewności nie mam czy dobrze to zrobiłem, ale może coś pomogłem...
Pozdro
Działania na zbiorze liczb wymiernych
Nie widzę sensu otwierać nowy temat więc dopytam tutaj.
Mam \(\displaystyle{ ( 1-3 \frac{1}{4} )^{2}}\) i czy ma być:
1-12
czy
\(\displaystyle{ ( 1-3 \frac{1}{8})}\) i dopiero teraz \(\displaystyle{ 3 \cdot 8 + 1}\) następnie od wyniku odjąć 1?
Mam \(\displaystyle{ ( 1-3 \frac{1}{4} )^{2}}\) i czy ma być:
1-12
czy
\(\displaystyle{ ( 1-3 \frac{1}{8})}\) i dopiero teraz \(\displaystyle{ 3 \cdot 8 + 1}\) następnie od wyniku odjąć 1?
- czeslaw
- Użytkownik
- Posty: 2156
- Rejestracja: 5 paź 2008, o 22:12
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Politechnika Wrocławska
- Podziękował: 44 razy
- Pomógł: 317 razy
Działania na zbiorze liczb wymiernych
Chyba w ogóle nie ta droga, o ile dobrze zrozumiałem.
\(\displaystyle{ (1-3\frac{1}{4})^{2} = (1-\frac{13}{4})^{2} = 1 - \frac{26}{4} + \frac{169}{16} = \frac{81}{16} = 5\frac{1}{16}}\)
\(\displaystyle{ (1-3\frac{1}{4})^{2} = (1-\frac{13}{4})^{2} = 1 - \frac{26}{4} + \frac{169}{16} = \frac{81}{16} = 5\frac{1}{16}}\)