liczby wymierne
- Inkwizytor
- Użytkownik
- Posty: 4105
- Rejestracja: 16 maja 2009, o 15:08
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 1 raz
- Pomógł: 428 razy
liczby wymierne
liczby całkowite sa podzbiorem liczb wymiernych więc w czym problem?
p.s. tEMperaturę
p.s. tEMperaturę
-
- Użytkownik
- Posty: 893
- Rejestracja: 17 mar 2008, o 17:27
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Mysłaków
- Podziękował: 190 razy
- Pomógł: 4 razy
liczby wymierne
wiem, że liczby człkowite zawierają się w zbiorze liczb wymiernych, ale autorowi tego zadania może chodziło o zapisanie np.2499 tak:Inkwizytor pisze:liczby całkowite sa podzbiorem liczb wymiernych więc w czym problem?
p.s. tEMperaturę
\(\displaystyle{ \frac{4998}{2}}\)
- Inkwizytor
- Użytkownik
- Posty: 4105
- Rejestracja: 16 maja 2009, o 15:08
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 1 raz
- Pomógł: 428 razy
liczby wymierne
Skoro wiesz to po co pytasz? W takim układzie możliwości jest nieskończenie wiele.nogiln pisze:wiem, że liczby człkowite zawierają się w zbiorze liczb wymiernych, ale autorowi tego zadania może chodziło o zapisanie np.2499 tak:Inkwizytor pisze:liczby całkowite sa podzbiorem liczb wymiernych więc w czym problem?
p.s. tEMperaturę
\(\displaystyle{ \frac{4998}{2}}\)
Dopisz zero na końcu i wstaw 10 w mianowniku. Każdy może zaproponować co tylko mu się podoba (w ramach definicji liczb wymiernych)
- miki999
- Użytkownik
- Posty: 8691
- Rejestracja: 28 lis 2007, o 18:10
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 36 razy
- Pomógł: 1001 razy
liczby wymierne
Jeżeli tak, to autor zadania jest mało rozgarnięty. Jeżeli chodzi koniecznie o postać ułamkową, to: \(\displaystyle{ 2499= \frac{2499}{1}}\).wiem, że liczby człkowite zawierają się w zbiorze liczb wymiernych, ale autorowi tego zadania może chodziło o zapisanie np.2499 tak:
\(\displaystyle{ \frac{4998}{2}}\)
Pozdrawiam.
- Dasio11
- Moderator
- Posty: 10225
- Rejestracja: 21 kwie 2009, o 19:04
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 40 razy
- Pomógł: 2362 razy
liczby wymierne
A ja bym powiedział, że jeśli takie jest zadanie, to można sobie napisać co się chce i zadanie będzie dobrze (oczywiście byleby równało się wynikowi). Tyle że nauczyciel może ochrzanić za np. \(\displaystyle{ \frac{220713296853}{88320647}}\)
- miki999
- Użytkownik
- Posty: 8691
- Rejestracja: 28 lis 2007, o 18:10
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 36 razy
- Pomógł: 1001 razy
liczby wymierne
Ja bym ochrzanił za \(\displaystyle{ \frac{4998}{2}}\). Wynik się powinno się podawać w możliwie najprostszej postaci, więc tego typu zabiegi są....
- Inkwizytor
- Użytkownik
- Posty: 4105
- Rejestracja: 16 maja 2009, o 15:08
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 1 raz
- Pomógł: 428 razy
liczby wymierne
A czemu? Za głupie zadanie, głupia odpowiedźmiki999 pisze:Ja bym ochrzanił za \(\displaystyle{ \frac{4998}{2}}\).
Przyznaj że to zadanie nic nie wnosi. No ale poziom wielu dzisiejszych podręczników jest cienki jak sik komara.
Jeśli juz zadawać coś w ten deseń to prędzej:
Napisz po 3 przykłady liczb wymiernych które są:
- naturalne
- całkowite
- całkowite ujemne
- ułamkami właściwymi
- ułamkami skracalnymi <1
- ułamkami skracalnymi >1
Przynajmniej nauczyłyby się rozróżniać te pojęcia i poznały zasadę zawierania się poszczególnych (pod)zbiorów