Wyznacz równania równowagi oraz oblicz reakcje w podporach

Konstrukcje inżynierskie: kratownice, belki, ramy i inne.
Pyszczusia
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 12 lut 2022, o 22:19
Płeć: Kobieta
wiek: 19

Wyznacz równania równowagi oraz oblicz reakcje w podporach

Post autor: Pyszczusia »

Siemanko, czy ktoś byłby w stanie pomóc, i opisać równania równowagi oraz pokazać jak należy obliczyć reakcje w podporach na przykładzie załączonej belki. Trafiło mi się coś takiego po długiej nieobecności na zaliczeniu, jestem totalnie w tym zielona a znikąd pomocy. Będę bardzo mocno wdzięczna za pomoc, i wytłumaczenie mi tego jak należy to rozpisać aby np w przyszłosci podobne zadanie zaliczyć. Mój poziom wiedzy na ten temat = 0, a wiem że nie przyda mi się to do życia, ale jakoś trzeba to zaliczyć.
Belka znajduje się tutaj:
9b59c4ff91041.png
Ostatnio zmieniony 12 lut 2022, o 22:35 przez Jan Kraszewski, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Teraz nie linkujemy zdjęć, tylko załączamy jako załączniki.
StudentIB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 618
Rejestracja: 9 lut 2015, o 13:01
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 30 razy
Pomógł: 48 razy

Re: Wyznacz równania równowagi oraz oblicz reakcje w podporach

Post autor: StudentIB »

1. Zaznaczenie na rysunku wypadkowych obciążeń ciągłych - są to siły przyłożone w ich środkach, tu o wartościach \(\displaystyle{ q \cdot l/3}\).
2. Oznaczenie reakcji podporowych - pionowa dla podpory przesuwnej, pozioma i pionowa dla podpory nieprzesuwnej.
3. Równania równowagi:

\(\displaystyle{ \sum{F_x}=0}\)
\(\displaystyle{ \sum{F_y}=0}\)
\(\displaystyle{ \sum{M_A}=0}\)