Przygotowanie do OWT

Andru
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 15 gru 2018, o 14:31
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska

Przygotowanie do OWT

Post autor: Andru »

Za namową nauczycielki wziąłem w tym roku udział w Olimpiadzie Wiedzy Technicznej i dostałem się do kolejnego etapu, bo niektóre z zadań otwartych były na poziomie matury (jestem uczniem klasy 3 liceum, matfiz). Widzę jednak, że na drugim etapie jest ciężej i chciałbym się w miarę możliwości do niego przygotować. Mam bardzo niewiele czasu, bo 2 etap jest 7 stycznia oraz niezbyt wiem z czego korzystać. Obecnie używam Mechaniki Technicznej Siuty i mam zamiar dokładnie przerobić poprzednie drugie etapy, czy to dobry wybór i czy potrzebne mi jakieś dodatkowe książki (słyszałem o Termondynamice technicznej Teodorczyka, ale nie ma jej nigdzie w bibliotekach obok mnie, w razie potrzeby mogę zamówić ją z allegro)?
StudentIB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 618
Rejestracja: 9 lut 2015, o 13:01
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 30 razy
Pomógł: 48 razy

Re: Przygotowanie do OWT

Post autor: StudentIB »

Nie wiem nic o tym konkursie, ale mogę polecić literaturę techniczną. Do mechaniki dobry jest Misiak, do podstaw konstrukcji maszyn (może się pojawią) Rutkowski a do termodynamiki/przepływu ciepła Wiśniewski. Ogólnie polecam też poradniki mechanika oraz Podstawy fizyki Resnicka.
kruszewski
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6882
Rejestracja: 7 gru 2010, o 16:50
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Staszów
Podziękował: 50 razy
Pomógł: 1112 razy

Re: Przygotowanie do OWT

Post autor: kruszewski »

Do mechaniki łącznie z wytrzymałością materiałów polecam Poradnik mechaniki technicznej H. Głowackiego, cztery częśći,statyka, wytrzymałośc materiałów, kinematyka i dynamika. Wyd. WSiP.
Awatar użytkownika
siwymech
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2429
Rejestracja: 17 kwie 2012, o 14:18
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Nowy Targ
Podziękował: 8 razy
Pomógł: 610 razy

Re: Przygotowanie do OWT

Post autor: siwymech »