Figury płaskie znaleźć osi głównych środkowych.

paulinka22
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 7 lis 2013, o 09:07
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Warszawa

Figury płaskie znaleźć osi głównych środkowych.

Post autor: paulinka22 »

Dzień dobry ,
Niedługo muszę oddać projekt z którym mam mały kłopot (problem jak zacząć) więc mam nadzieję że uzyskam tu jakąś pomoc.
Zadanie:


W pierwszym przykładzie wiem że trzeba podzielić figurę na prostszą, tylko mam pomysł co do jednego sposobu podzielenia, nie jestem pewna czy można podzielić na więcej. W drugim przykładzie dot. dwuteownika, wiem że dla I240 (2 el) są tabelę ale nie wiem co zrobić z 1 i symetryczną do niego częścią.


Wiem że pytanie może wydawać się banalne, jednak studiuję zaocznie i dwuteownikom na zajęciach zostały poświęcone dosłownie kilka minut.

Pozdrawiam,
paulinka22
kruszewski
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6882
Rejestracja: 7 gru 2010, o 16:50
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Staszów
Podziękował: 50 razy
Pomógł: 1112 razy

Figury płaskie znaleźć osi głównych środkowych.

Post autor: kruszewski »

W pierwszym zadaniu można podzielić na:
- prostokąt 10x7 , z którego odejmie się pole ( a i moment bezwładności) wyciętego z niego trójkąta .
- ćwiartkę koła, ale tu nie ma jednoznacznie określonego jego promienia.Chyba błąd w rysunku albo pozostawienie (?) swobody rozwiązującemu.
- trójkąt dolny prostokątny.

W drugim zadaniu nie chodzi o oś centralną zaznaczonej części ( jedynka, czerwona obwódka) ale o drugą oś centralną całej , złożonej figury, która jak można zauważyć ma oś symetrii, a każda taka oś jest centralną osią. Dwuteownik znormalizowany, jak ten, jest symetryczny względem dwu osi. Jednej podłużnej i drugiej poprzecznej. Środek ciężkości pola w połowie wysokości i szerokości. Podobnie kątowniki znormalizowane mają podawane w ich charakterystykach położenie środków ciężkości pola, pola przekrojów, i momenty bezwładności .
Wszystko w odpowiednich tablicach odpisanych z PN.
Np. tu: