procenty klasa 6
-
- Użytkownik
- Posty: 153
- Rejestracja: 10 sty 2015, o 14:10
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 42 razy
procenty klasa 6
W przyszłym tygodniu zaczynam dział procenty w klasie 6 szkoły podstawowej. Macie jakieś pomysły jak to zrobić ? Jak uczniom wytłumaczyć że np. \(\displaystyle{ 2 \% = \frac{2}{100}}\) ?
-
- Użytkownik
- Posty: 23496
- Rejestracja: 8 kwie 2008, o 22:04
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: piaski
- Podziękował: 1 raz
- Pomógł: 3264 razy
procenty klasa 6
No właśnie tak - bo taka jest umowa.
Mieli już ułamki zwykłe, dziesiętne - teraz mają ,,procentowe".
Aaa % powinni mieć już w piątej (ale nie musieli - chyba).
Mieli już ułamki zwykłe, dziesiętne - teraz mają ,,procentowe".
Aaa % powinni mieć już w piątej (ale nie musieli - chyba).
-
- Administrator
- Posty: 34285
- Rejestracja: 20 mar 2006, o 21:54
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 3 razy
- Pomógł: 5203 razy
procenty klasa 6
Mnie utożsamianie procentu z ułamkiem jako liczbą a nie częścią całości jakoś nie przekonuje, bo dla mnie zawsze jest \(\displaystyle{ 2\%}\) czegoś. I od tego podstawowego znaczenia procentu bym wyszedł (może łącznie z etymologią?).
JK
JK
-
- Użytkownik
- Posty: 23496
- Rejestracja: 8 kwie 2008, o 22:04
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: piaski
- Podziękował: 1 raz
- Pomógł: 3264 razy
procenty klasa 6
I dokładnie tak pisałem :
361141.htm
A w szóstej będą właśnie obliczać procenty z czegoś i zamienią ,,procenty na ułamki" (to z cudzysłowu uważam za trochę niepoprawne, ale używane).
361141.htm
A w szóstej będą właśnie obliczać procenty z czegoś i zamienią ,,procenty na ułamki" (to z cudzysłowu uważam za trochę niepoprawne, ale używane).