Mapa powiązań matematyki

Dział dla użytkowników nie lubiących googlować ;) Konkretne zagadnienia matematyczne w sieci, skrypty online, poszukiwania wszelakie acz KONKRETNE!
Sebastian000
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 20 lut 2019, o 16:21
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Katowice

Mapa powiązań matematyki

Post autor: Sebastian000 »

Szukam mapy powiązań pomiędzy działami matematyki. Instrukcji kolejności nauki poszczególnych twierdzeń, definicji matematyki. Od podstaw do studiów.

Czy gdzieś w ogóle jest coś takiego? Niekoniecznie w internecie.
Ostatnio zmieniony 20 lut 2019, o 17:04 przez Jan Kraszewski, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawa wiadomości: niekoniecznie.
Awatar użytkownika
Janusz Tracz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4069
Rejestracja: 13 sie 2016, o 15:01
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: hrubielowo
Podziękował: 80 razy
Pomógł: 1393 razy

Mapa powiązań matematyki

Post autor: Janusz Tracz »

Szukam mapy powiązań pomiędzy działami matematyki.
Trochę o tym jest tu:

Kod: Zaznacz cały

https://www.youtube.com/watch?v=OmJ-4B-mS-Y
. Oczywiście to nie jest wszystko ale sam zamysł tego filmu uważam za udany.
Instrukcji kolejności nauki poszczególnych twierdzeń
To zależy na jakim poziomie i z jakiego działu. Nie ma jednej dobrej drogi. Jak wiesz co Cię interesuje to najlepiej poczytać artykuły i książki na temat temat, a jak nie idzie bo się czego nie rozumie terminologii czy twierdzeń to trzeba wykonać krok w tył.
Od podstaw do studiów.
Czyli interesuje Cię materiał licealny? To warto zobaczyć jakie wymogi stawia CKE na ich stronie powinno coś być. Można też prześledzić plan nauczania matematyki w szkole.
Sebastian000
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 20 lut 2019, o 16:21
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Katowice

Mapa powiązań matematyki

Post autor: Sebastian000 »

Znam ten film, sam autor zaznacza że brakuje mapy powiązań ....
Chodzi o powiązania krok po kroku od podstaw do poziomu studiów. Po przypomnieniu sobie materiału z liceum i nauce zakresu rozszerzonego (nie pisałem matury z matematyki) przejść przez zakres mi potrzebny algebra liniowa, analiza matematyczna, statystyka...-- 20 lut 2019, o 17:57 --Materiał CKE mnie przeraża:
Dlaczego z podstawy dla liceum usunięto elementy logiki matematycznej? ........................................................................................................... 77
Dlaczego w liceum nie ma elementów teorii mnogości? ........................ 78
Co maturzysta ma wiedzieć o funkcjach potęgowych, wykładniczych
i logaryt micznych? ........................................................................................ 78
Co maturzysta ma umieć z trygonometrii? ............................................... 79
Dlaczego w nowej podstawie nie ma funkcji cotangens? ....................... 79
Dlaczego w podstawie nie ma pojęcia granicy funkcji, ani rachunku
różniczkowego? ............................................................................................. 79
Co z zasadą indukcji? .................................................................................... 80
Awatar użytkownika
arek1357
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5748
Rejestracja: 6 gru 2006, o 09:18
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: blisko
Podziękował: 131 razy
Pomógł: 526 razy

Re: Mapa powiązań matematyki

Post autor: arek1357 »

Ja Ci to wytłumaczę:
Dlaczego z podstawy dla liceum usunięto elementy logiki matematycznej?
Żeby naród był ciemny i głupi i wierzył, że wszystkie religie są takie same (Katolicka jest najlepsza)...
Dlaczego w liceum nie ma elementów teorii mnogości?
Bo słowo mnogość pochodzi od rosyjskiego mnoga... a teraz wszystko co rosyjskie to "złe"
Co maturzysta ma wiedzieć o funkcjach potęgowych, wykładniczych
i logaryt micznych?
Co maturzysta ma umieć z trygonometrii?
Kompletnie nic...
Dlaczego w nowej podstawie nie ma funkcji cotangens?
Bo jest to funkcja bardzo niszowa...
Dlaczego w podstawie nie ma pojęcia granicy funkcji, ani rachunku
różniczkowego?
Ponieważ według ministerstwa są to pojęcia związane z matematyką wyższą i jako taka nie może istnieć w szkole średniej...
Co z zasadą indukcji?
Stwierdzili, że jest fałszywa , a nawet to udowodnili , ponieważ założyli, że wszystkie koty są czarne ,
jednego nawet przynieśli dla przykładu, ale chcąc udowodnić prawdziwość tezy dla: \(\displaystyle{ n+1}\)
natknęli się na kota białego, więc stwierdzili, że zasada indukcji jest fałszywa...

To tak w skrócie ale wszystko to jest prawdą...
Ostatnio zmieniony 22 lut 2019, o 00:45 przez arek1357, łącznie zmieniany 1 raz.
Sebastian000
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 20 lut 2019, o 16:21
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Katowice

Re: Mapa powiązań matematyki

Post autor: Sebastian000 »

Nie do końca o to mi chodziło ale też może być

... 1-19_0.jpg
Awatar użytkownika
arek1357
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5748
Rejestracja: 6 gru 2006, o 09:18
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: blisko
Podziękował: 131 razy
Pomógł: 526 razy

Re: Mapa powiązań matematyki

Post autor: arek1357 »

Wiem, że nie do końca o to Ci chodzi , ale o to właśnie biega...
Unforg1ven
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: 18 mar 2017, o 00:04
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Włocławek
Podziękował: 104 razy
Pomógł: 5 razy

Re: Mapa powiązań matematyki

Post autor: Unforg1ven »

Jak przerobisz to co CKE wymaga (technicznie rzecz biorąc, jak będziesz umiał zrobić jakiś znacząco-zadowalający % zadań z matury). To możesz po prostu spojrzeć na sylabus studiów, które Cię interesują i zacząć przerabiać wymieniane tam działy tzn. po prostu idziesz do biblioteki wypożyczasz podręczniki, i przerabiasz te, które tobie pasują. No chyba że jakiś konkretne studia na myśli to można by coś więcej powiedzieć. (Inaczej wygląda matma na matmie, infie, fizyce czy na polibudzie...)

PS Zawsze możesz też po prostu też czytać skrypty, jak są.
PSS A tu fajna "mapa" matematyki.
... 94/93b.jpg
Sebastian000
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 20 lut 2019, o 16:21
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Katowice

Re: Mapa powiązań matematyki

Post autor: Sebastian000 »

Lepiej ale dalej nie to. A liceum skończyłem dawno temu. Nie muszę już zdawać matury... muszę powtórzyć i nauczyć się tego co potrzebuję.
ODPOWIEDZ