Procenty już nie dla uczniów podstawówek
- Sylwek
- Użytkownik
- Posty: 2716
- Rejestracja: 21 maja 2007, o 14:24
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 160 razy
- Pomógł: 657 razy
Procenty już nie dla uczniów podstawówek
Absolwenci podstawówek nie muszą wiedzieć, jak oblicza się procenty. Nauczyciele protestują: - Bez takiej wiedzy dzieci będą mieć problemy i w szkole, i w życiu.
-
- Użytkownik
- Posty: 2234
- Rejestracja: 26 paź 2006, o 18:08
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 22 razy
- Pomógł: 390 razy
Procenty już nie dla uczniów podstawówek
Tekst jest po prostu "no comments"
Najbardziej mi się spodobał ten cytat:
"Kiedy dzieci zaczynały naukę w gimnazjum, miały już ugruntowane podstawy i łatwiej było im opanować bardziej skomplikowane treści - tłumaczy."
(specjalnie wytłuściłem )
Najbardziej mi się spodobał ten cytat:
"Kiedy dzieci zaczynały naukę w gimnazjum, miały już ugruntowane podstawy i łatwiej było im opanować bardziej skomplikowane treści - tłumaczy."
(specjalnie wytłuściłem )
-
- Użytkownik
- Posty: 2826
- Rejestracja: 30 gru 2006, o 20:38
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Lublin/warszawa
- Podziękował: 62 razy
- Pomógł: 482 razy
Procenty już nie dla uczniów podstawówek
Tak. Może od razu wywalmy wszystkie przydatne na co dzień działy, dorzućmy jeszcze uczniom podstawówki np. geometrię analityczną i funkcje...
Mam wrażenie, że każda kolejna zmiana programu prowadzi do jego pogorszenia... :/
Mam wrażenie, że każda kolejna zmiana programu prowadzi do jego pogorszenia... :/
-
- Użytkownik
- Posty: 2234
- Rejestracja: 26 paź 2006, o 18:08
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 22 razy
- Pomógł: 390 razy
Procenty już nie dla uczniów podstawówek
Kto uważa, że MEN działa logicznie i racjonalnie ręka do góry! O, bardzo ładnie, możecie opuścić kikuciki
- Menda
- Użytkownik
- Posty: 105
- Rejestracja: 13 wrz 2007, o 15:35
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Staszów
- Podziękował: 12 razy
- Pomógł: 4 razy
Procenty już nie dla uczniów podstawówek
Prof. Legutko: Tylko 44% uczniów umie zrobić zadania dotyczące podatku VAT.
Jeszcze tylko dzieciom zaśmiecą głowe podatkami i gites.
Pozdro
Jeszcze tylko dzieciom zaśmiecą głowe podatkami i gites.
Pozdro
-
- Użytkownik
- Posty: 281
- Rejestracja: 30 wrz 2007, o 15:15
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tychy
- Podziękował: 5 razy
- Pomógł: 21 razy
Procenty już nie dla uczniów podstawówek
*Kasia:
Po pierwsze nikt nie będzie dorzucać (no, na pewno nie obecny minister) uczniom podstawówki funkcji, bo kilka miesięcy temu zostały one z podstawówki usunięte.
Po drugie dlaczego piszesz, że funkcje są nieprzydatne? Trudno chyba o coś bardziej przydatnego niż znajomość pojęcia funkcji liniowej, umiejętność odczytywania przedziałów monotoniczności itp.
Po trzecie co to za pomysł, że wszystko na matematyce ma być przydatne? Czy na innych przedmiotach uczymy się przydatnych rzeczy? Dla przeciętnego człowieka znajomość geometrii analitycznej w \(\displaystyle{ \mathbb{R}^3}\) nie będzie mniej przydatna niż znajomość dramatów Moliera.
Po pierwsze nikt nie będzie dorzucać (no, na pewno nie obecny minister) uczniom podstawówki funkcji, bo kilka miesięcy temu zostały one z podstawówki usunięte.
Po drugie dlaczego piszesz, że funkcje są nieprzydatne? Trudno chyba o coś bardziej przydatnego niż znajomość pojęcia funkcji liniowej, umiejętność odczytywania przedziałów monotoniczności itp.
Po trzecie co to za pomysł, że wszystko na matematyce ma być przydatne? Czy na innych przedmiotach uczymy się przydatnych rzeczy? Dla przeciętnego człowieka znajomość geometrii analitycznej w \(\displaystyle{ \mathbb{R}^3}\) nie będzie mniej przydatna niż znajomość dramatów Moliera.
- Lady Tilly
- Użytkownik
- Posty: 3807
- Rejestracja: 4 cze 2005, o 10:29
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: nie wiadomo
- Podziękował: 1 raz
- Pomógł: 712 razy
Procenty już nie dla uczniów podstawówek
Wydaje mi się, że to i tak dużo. 44% to "prawie 50% czyli "szklanka prawie jest w połowie pełna".Menda pisze:Tylko 44% uczniów umie zrobić zadania dotyczące podatku VAT.
-
- Użytkownik
- Posty: 2826
- Rejestracja: 30 gru 2006, o 20:38
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Lublin/warszawa
- Podziękował: 62 razy
- Pomógł: 482 razy
Procenty już nie dla uczniów podstawówek
mms, chodziło mi raczej o to, że matematyka w podstawówce powinna mieć zastosowanie praktyczne. Procenty są używane prawie na co dzień. I nie da się ukryć, że jeśli to, czego się uczy uczeń podstawówki, nie ma praktycznego zastosowania, to może się on łatwiej zrazić do przedmiotu...
- Undre
- Użytkownik
- Posty: 1430
- Rejestracja: 15 lis 2004, o 02:05
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: UĆ
- Podziękował: 3 razy
- Pomógł: 92 razy
Procenty już nie dla uczniów podstawówek
[ironia] eureka ! zrobmy z absolwentow podstawowek zamiataczy ulic i tragarzy, powstrzymajmy wszelka edukacje na tym poziomie a bedzie za kilkanascie lat pelna armia jednostek chetnie zglaszajacych sie do bezmozgowej pracy fizycznej ( jak skladanie maszynek do golenia w Gilette ) tym samym rozwiazujac problem wiekszej konkurencji na rynku umyslowym, od przyszlych pokolen dostepnym tylko dla wybranych wybitnych uczacych sie samodzielnie ludzi jestem za [/ironia]
-
- Użytkownik
- Posty: 281
- Rejestracja: 30 wrz 2007, o 15:15
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tychy
- Podziękował: 5 razy
- Pomógł: 21 razy
Procenty już nie dla uczniów podstawówek
Według mnie to jest raczej załamujące. Jeszcze kilkanaście lat temu trygonometria była w podstawówce, potem w liceum były bardziej zaawansowane treści. Teraz w mojej byłej klasie ,,matematycznej" trygonometria (kąta ostrego, bo ,,trudniejsze" zagadnienia zostały praktycznie pominięte) była w II klasie liceum, a ponadto przy rozpoczęciu tego działu (zadania z obliczaniem obwodu trójkąta) nauczycielka powiedziała, że radzi uczyć się na bieżąco, bo to ,,najtrudniejszy dział w liceum" (sic!). Jeżeli ta tendencja będzie nadal trwać to przy odrobinie szczęścia za 20 lat procenty będą obecne w III klasie LO w klasach matematycznych.
- Lady Tilly
- Użytkownik
- Posty: 3807
- Rejestracja: 4 cze 2005, o 10:29
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: nie wiadomo
- Podziękował: 1 raz
- Pomógł: 712 razy
Procenty już nie dla uczniów podstawówek
I to jest chyba ta optymistyczna wersja.mms pisze:... Jeżeli ta tendencja będzie nadal trwać to przy odrobinie szczęścia za 20 lat procenty będą obecne w III klasie LO w klasach matematycznych.
-
- Użytkownik
- Posty: 34
- Rejestracja: 12 wrz 2007, o 17:57
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: KrK
- Podziękował: 12 razy
- Pomógł: 1 raz
Procenty już nie dla uczniów podstawówek
załamka, "może niech w ogóle wykreślą matematyk z podstawówek przecież to jest nie potrzebne",
wszystkie te rozporządzenie MENu od są lekko mówiąc chore, tylko czemu poziom matmy obniżają?
wszystkie te rozporządzenie MENu od są lekko mówiąc chore, tylko czemu poziom matmy obniżają?
- taka_jedna
- Użytkownik
- Posty: 170
- Rejestracja: 23 sie 2006, o 14:20
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Aj em from Poland
- Podziękował: 16 razy
- Pomógł: 23 razy
Procenty już nie dla uczniów podstawówek
Program trzeba zmienić(ino nie w tą stronę). Moim zdaniem podstawa programowa jest za prosta, dzieci myślą że są mądrzejsze niż są w rzeczywistości. Przez to powstaje ogrom pseudowyższych szkół tworzących pseudomagistrów...
A może zróbmy akcję i napiszmy petycję czy coś, żeby procentów z programu nie wyrzucać??
A może zróbmy akcję i napiszmy petycję czy coś, żeby procentów z programu nie wyrzucać??
- Lady Tilly
- Użytkownik
- Posty: 3807
- Rejestracja: 4 cze 2005, o 10:29
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: nie wiadomo
- Podziękował: 1 raz
- Pomógł: 712 razy
Procenty już nie dla uczniów podstawówek
oo no ja się podpiszę.taka_jedna pisze:A może zróbmy akcję i napiszmy petycję czy coś, żeby procentów z programu nie wyrzucać??
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 27 wrz 2007, o 19:05
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Grajewo
- Podziękował: 1 raz
Procenty już nie dla uczniów podstawówek
Według mnie to jest raczej załamujące. Ja uczyłem się w podstawówce procentwó i nie sprawiało mi to trudności.