Kurs z kryptografii na uczelni?

matemix
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 465
Rejestracja: 10 cze 2008, o 19:38
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 12 razy
Pomógł: 1 raz

Kurs z kryptografii na uczelni?

Post autor: matemix »

Cześć. Pracuję nad pewnym algorytmem kryptograficznym. Jestem amatorem - tj. nie mam wykształcenia matematycznego. Studiowałem kilka kierunków ścisłych, w tym astronomię, ale ostatecznie skończyłem kierunek nieścisły. W ostatnim roku czytałem trochę na temat kryptografii i zgłębiałem temat, więc obecnie mój poziom wiedzy nie jest zerowy. Zmierzam do tego, że poradziłbym sobie na podstawowych zajęciach z kryptografii na wyższej uczelni, ale gdyby kurs był mocno zaawansowany - być może już byłoby trudniej.

Moje plany co do algorytmu zakładają dwa niewykluczające się scenariusze: jego komercjalizację i publikację. Z obecnego poziomu bardzo trudno byłoby mi napisać publikację naukową. Co prawda sama część opisowa algorytmu jest dosyć prosta, ale poważna propozycja algorytmu szyfrującego powinna się skupić raczej na jego dogłębnej analizie, słabych stronach i wykazać, że co najmniej opiera się on wszelkim znanym metodom ataku. Przy mojej obecnej wiedzy nie jestem w stanie tego wykazać, nie potrafię przeanalizować tego porządnie pod kątem np. kryptoanalizy różnicowej, czy liniowej. Moje przekonanie co do jego bezpieczeństwa bazuje na dotychczasowych pracach naukowych w temacie, ale one nie pozwalają na żadne dowody wprost. Algorytm jest nowym, nieznanym dotychczas symetrycznym szyfrem blokowym, który trochę przerasta moje obecne możliwości, tzn. jest bardziej złożony niż zamysł twórcy. Jednocześnie nikt nie zrobi tego za mnie, bo niby kto? Oczywiście mógłbym pospamować algorytmem w Internecie i może dostałbym jakiś feedback, ale chciałbym zachować jakieś prawa autorskie do algorytmu, ponadto jest on dosyć szybki i praktyczny, więc nie można wykluczyć zastosowań komercyjnych i też chciałbym mieć w nich udział.