Nauka matematyki - czynniki osłabiające skupienie

MichalProg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 411
Rejestracja: 28 cze 2011, o 21:11
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 62 razy
Pomógł: 1 raz

Nauka matematyki - czynniki osłabiające skupienie

Post autor: MichalProg »

Dzień dobry.

Jestem studentem elektroniki, ale zastanawiam się nad zmianą na matematykę. Powodem moich planów zmiany kierunku studiów jest wahający się stan zdrowia, w którym mam problemy z koncentracją i spontanicznym, intuicyjnym przyswajania wiedzy. Jestem chory na schizofrenię, jednak przez ostatnie 2 lata doświadczyłem uzdrowienia (jestem wierzący). Jestem też uzależniony od gier komputerowych. Od 2008 r. do 2014 r. nie grałem, w zasadzie wcale. W 14' miałem wpadkę, w wyniku której przestałem używać inteligencji, tylko serca, co spowodowało, że dużo chłonąłem wiedzę intuicyjne ze świetnymi rezultatami (na 1 semestrze elektroniki na politechnice miałem średnią 4,33, bez większego zakuwania). Jednak w 16' roku, będąc w szpitalu z powodu choroby, zrobiłem głupotę i znów zagrałem. W konsekwencji stałem się bardziej, dużo bardziej - tępy. Niestety, teraz nie rozumiem intuicyjnie wiedzy, podejrzewam, że dojście do wcześniejszego stanu będzie wymagało wiele bólu i cierpienia psychiczno-moralnego. Będę musiał się uczyć na pamięć i wykuwać inteligencję.

Ale do rzeczy. Jak z waszej perspektywy wygląda nauka matematyki? Czy umiecie uczyć się z łatwością? Czy łatwość nauki zmieniała Wam się pod wpływem podejmowanych w życiu decyzji (np. grania w gry itp.)?

Dzięki
Michał.
SlotaWoj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4211
Rejestracja: 25 maja 2012, o 21:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków PL
Podziękował: 2 razy
Pomógł: 758 razy

Nauka matematyki - czynniki osłabiające skupienie

Post autor: SlotaWoj »

Mogę powiedzieć jedno: nie graj, to strata czasu.
Co do meritum sprawy, to trudno udzielać rad na odległość i to jeszcze w zakresie intelektu i zdolności poznawczych.