Witam
Mam pytanie, czy jest możliwe przejechanie pojazdem czterokołowym, z jedną skrętną osią, po tych samych śladach (załóżmy przy parkowaniu prostopadłym) najpierw jadąc przodem, a później tyłem?
Slady kół
Slady kół
Chcesz wjechać np. przodem i wyjechać tyłem po tym samym śladzie? Trzeba by zapamiętać wychylenia kierownicy. Przy wyjeździe tyłem auto ma tendencję do uciekania na zewnątrz sladu wjazdu przodem. Dlatego przód "zachodzi". W praktyce nie da się wyjechać po tym samym sladzie. Stąd jeśli masz mało miejsca do parkowania, staraj się wjeżdżać tyłem, a wyjeżdżać przodem. Z drugiej strony samochód jest bardziej zwrotny przy jeździe tyłem. Dlatego np. wózki widłowe mają tylną oś skrętną - mogą przodem wykonać ciasne wjazdy, tak samo jak normalne auto tyłem. Jeszcze jeden argument za parkowaniem tyłem: wszystko widzisz dokładnie w lusterkach: wymiary auta, czy się zmieści.
Tyle Ci mówi praktyk - prawo jazdy od 1985.
Tyle Ci mówi praktyk - prawo jazdy od 1985.
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 3 lis 2009, o 19:31
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olo
- Podziękował: 1 raz
Slady kół
Tak, ale czy jest to w ogóle możliwe, wykluczając błąd kierowcy, czysto teoretycznie, może być samochód, bus, solówka, obojętne. Się zastanawiam czy przy wjeżdżaniu tylna oś nie ścina bardziej drogi.
Slady kół
W teorii możliwe, w praktyce nie. Jeśli chcesz się zbliżyć do ideału, nie puszczaj kierownicy po zatrzymaniu. Ale musisz pamiętać wszystkie jej wychylenia. Spróbuj z zatrzymania skręcić kierownicę na maksa, wjechać i wyjechać.
Czemu po zatrzymaniu nie puszczać kierownicy? Bo nie zapamiętasz wychylenia kół. A gdy puścisz, to koła minimalnie się prostują.
Czemu po zatrzymaniu nie puszczać kierownicy? Bo nie zapamiętasz wychylenia kół. A gdy puścisz, to koła minimalnie się prostują.