Slup pisze: ↑1 kwie 2020, o 11:33
Panowie! Przecież to są wszystko błędy, które wynikają z tremy tych nauczycieli. Te programy są pewnie nagrywane na żywo. Nie ma powodu, by się tym tak emocjonować.
Ja się tu muszę zgodzić ze
Slupem. Wysępienie przed kamerą może być bardzo stresujące. Ja sam pod presją popełniam jeszcze więcej czeskich błędów niż zwykle, więc być może łatwiej mi jest się wczuć w rolę.
Slup pisze: ↑1 kwie 2020, o 16:35
Nie wierzę, że jakakolwiek nauczycielka w tym kraju w naprawdę uważa, że
\(\displaystyle{ 11 + 4 = 16}\) (no chyba, że akurat wypiła 0.7 dobrze zmrożonej substancji).
Jeśli chodzi o błąd z gubieniem minusa i
\(\displaystyle{ (-)\cdot (+) = (+)}\), to dotyczy ono 7 klasy szkoły podstawowej. Lekcja trwa 45 minut, w jej trakcie nauczycielka rozwiązuje poprawnie kilkadziesiąt innych takich przykładów i to są jedyne jej dwa błędy podczas tej lekcji.
Jest też kilkanaście innych lekcji prowadzonych przez innych nauczycieli - materiał obejmuje całą szkołę podstawową. Naprawdę zalecam odrobinę umiarkowania w ocenach.
To pokazuje, że ogólny charakter tych błędów polega na zmęczeniu\nieuwadze\zagapieniu się a nie na merytorycznym czy logicznym sposobie rozumowania. Takie błędy zdarzają się każdemu.
Jan Kraszewski pisze: ↑1 kwie 2020, o 16:49
OK, ale głupota pozostaje głupotą.
A co jeśli ta
głupota jest literówką popełnioną ze zmęczenia. Czy wtedy jest to
głupota czy już tylko literówka?
Jan Kraszewski pisze: ↑1 kwie 2020, o 16:49
Główny problem jest taki, że poszło to jako oficjalnie zalecany materiał. Nie jest tajemnicą, że nierzadko nauczycielki nauczania początkowego mają zupełnie nie po drodze z matematyką i rzeczy porównywalne ze wspomnianymi zdarzają się w szkole nie tak rzadko.
To, że czasami (być może nierzadko) nauczycie matematyki w podstawówce robi więcej szkody niż pożytku to fakt ale Pański argument tyczy się sytuacji standardowego nauczania (tworzą w twarz w szkole). Tu sytuacja jest niestandardowa gdzie być może
dobrzy na co dzień nauczyciele są postawianiu przed kamerą. Nikt nigdy od nich nie wymagał takich występów (tego w podstawie programowej dla nauczycieli nie ma). Wiadomo więc, że niektórym pójdzie lepiej a innym gorzej. Dlatego uważam, że poruszył Pan istotny problem ale sam argument nie ma zastosowania w tym miejscu.
Jan Kraszewski pisze: ↑1 kwie 2020, o 16:49
Ale jak to świadczy o "profesjonalizmie" TVP, która przygotowując materiały dla całego kraju nie jest tego w stanie zorganizować w taki sposób, by takie błędy nie pojawiały się? To nie są lata 60-te XX wieku i pionierski okres w historii telewizji.
Bardzo słuszna uwaga. Też o tym myślałem. Zastanawiałem się dlaczego takie błędy przechodzą. Moją teorią jest, że to jest na żywo i mam dwie przesłanki by tak sądzić:
\(\displaystyle{ 1)}\) Na YT filmy te są w kategorii
Live lekcja.
\(\displaystyle{ 2)}\) Zaraz po lekcji nauczycielowi zadawane są pytania od uczniów. Pytania te cząstko dotyczą dokładnie tego co na lekcji było zatem uczeń musiał obejrzeć lekcję w czasie jest rzeczywistego trwania ~
Sherlock Holmes.
\(\displaystyle{ 2,5)}\) To co zauważył
Slup z tym
Wtedy, zza ekranu, druga Pani zaczęła szeptać (dwa razy, ze stuprocentową pewnością): "szesnaście, SZESNAŚCIE".
Więc jeśli to jest na żywo to nie ma znaczenia czy jest to
pionierski okres w historii telewizji czy profesjonalne wystąpienie współczesne. Wpadki na żywo były są i będą. Trzeba się zatem zastanowić czy robimy program Live z możliwością pytań do nauczyciela (godząc się na ewentualne wpadki) czy dopieszczamy program w studio i wypuszczamy (mając nadzieję, że wpadki wyłapiemy). Ja osobiście uważam, że możliwość zadania pytania jest wiele warta.
Jan Kraszewski pisze: ↑1 kwie 2020, o 12:43
Zablokowane. Widziałeś to gdzieś indziej? Albo opowiedz, co tam było...
Co wpadnie do internetu już z niego niewypadanie, niemniej jednak byłbym hipokrytom gdybym teraz wstawił tu link propagujący niewiedzę jednocześnie broniąc tych niewinnych kobiet przez krytyką. Dlatego podeślę Panu link w wiadomości prywatnej dobrze.? Pokazuje on jednak nie tyle błędy a jak łatwo można kogoś ośmieszyć wybierając odpowiednie urywki całej wypowiedzi. Tu wstawię inny film
Kod: Zaznacz cały
https://www.youtube.com/watch?v=LniAYpPTCp4&fbclid=IwAR3dyqr_DgaSXvn0GBbOb_rT1ACeQwRm9AMMVrcDEYAYi1RYmJ9JpyU-mJQ
z zaskakująco ciekawymi zadaniami jak na
\(\displaystyle{ 1}\) klasę i prowadzący też ze specyficznym poczuciem humoru.
PS No i jest tam (w linkowym filmie) też ultra easter egg specjalnie dla Premislava ciekawe czy znajdzie.