Pomoc w rozwiązywaniu zadań z ekonomii na studia

Popyt, podaż, kapitalizacja, rynki finansowe. Mikroekonomia. makroekonomia, finanse itp...
Szulina
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 7 lut 2020, o 16:21
Płeć: Mężczyzna
wiek: 26

Pomoc w rozwiązywaniu zadań z ekonomii na studia

Post autor: Szulina »

Dzień dobry, potrzebuje małej pomocy przy rozwiązaniu kilku zadań z ekonomii. Byłbym wdzięczny za pomoc :)

1.Firma Delta wytwarza i sprzedaje 3 rodzaje produktów. Obecnie spółka przygotowuje plan produkcji i sprzedaży na przyszły rok. Dane dotyczące działalności spółki są następujące

\(\displaystyle{ \begin{array}{lccc}
\text{Produkty} & \text{Piłki} & \text{Płaszcze} & \text{Pontony}\\
\text{Jednostkowe koszty zmienne (zł)} & 4 & 34 & 300\\
\text{Cena sprzedaży (zł)} & 6 & 40 & 700\\
\text{Oczekiwany popyt (szt.)} & 80,000 & 30,000 & 10,000\\
\text{Zużycie materiałów bezpośrednich (kg/szt.)} & 0,1 & 1 & 10
\end{array}}\)


Koszty stale wynoszą \(\displaystyle{ 3\ 000\ 000\,\text{zł}}\). Prosze ustalić optymalny plan produkcji, zakładając ograniczenie dostępności materiałów w ilości $120\ 000\,text{kg} oraz obliczyć zysk, jaki wówczas firma osiągnie.

2.Firma Gamma jest producentem zabawek, które sprzedaje po \(\displaystyle{ 150\text{zł}}\). Roczna sprzedaż wynosi \(\displaystyle{ 1\ 200\ 000\,\text{zł}}\), koszty zmienne wynoszą \(\displaystyle{ 90\%}\) wartości sprzedaży, a koszty stałe wynoszą \(\displaystyle{ 45\ 000\,\text{zł}}\).
a) Ile wynosi próg rentowności i wskaźnik marży brutto?
b) Ile wynosi stopień dźwigni operacyjnej przy danym poziomie sprzedaży?
c) Jaka byłaby zmiana zysku, gdyby sprzedaż wzrosła o \(\displaystyle{ 20\%}\)?
d) Jaka była zmiana sprzedaży, jeśli zysk zmalał o \(\displaystyle{ 16\%}\)?

3.. Telewizja sprzedaje miesięcznie czas na \(\displaystyle{ 160}\) spotów przed programem sportowym. W wyniku obniżenia ceny o \(\displaystyle{ 20\%}\) (obecnie wynosi ona \(\displaystyle{ 20\ 500\,\text{zł}}\)) popyt na czas antenowy wzrósł o \(\displaystyle{ 50\%}\). Oblicz cenową elastyczność popytu. Oblicz zmianę przychodów całkowitych w tym bloku reklamowym.

4.Współczynnik cenowej elastyczności popytu wynosi \(\displaystyle{ -0,6}\). Cena produktu spadła z \(\displaystyle{ 800}\) do \(\displaystyle{ 700\,\text{zł}}\). Producent sprzedaje miesięcznie \(\displaystyle{ 80}\) produktów. Oblicz popyt na produkty po zmianie ceny. Oblicz zmianę przychodów producenta.

5.Koszty stałe produkcji wynoszą \(\displaystyle{ 15\ 000\,\text{zł}}\), a przy cenie \(\displaystyle{ 150\,\text{zł}}\) za pakiet \(\displaystyle{ 1000\,\text{szt.}}\) firma musi sprzedać \(\displaystyle{ 400}\) pakietów, aby osiągnąć próg rentowności. Jakie są koszty zmienne?

Dziękuje za pomoc.
Ostatnio zmieniony 7 lut 2020, o 17:51 przez Jan Kraszewski, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Brak LaTeX-a. Proszę zapoznaj się z instrukcją: http://matematyka.pl/latex.htm . Nie używaj Caps Locka. Temat umieszczony w złym dziale.
ODPOWIEDZ