Firma produkcyjna ocenia system dostaw. Zamówienie jest uznawane jako bezbłędne, gdy:
dostawa dociera do klienta punktualnie
dostawa jest kompletna
towar nie ulega uszkodzeniu w transporcie
dostawa jest poprawienie zafakturowana
Dane o dostawach za 4 ostatnie lata:
\(\displaystyle{ \begin{tabular}{|r|l|c|c|}
\hline
Rok & 2008 & 2009 & 2010 & 2011 \\
\hline
Całkowita liczba dostaw & 100 000 & 150 000 & 175 000 & 190 000 \\
\hline
w tym: & & & \\
\hline
punktualne & 95 000 & 145 000 & 170 000 & 180 000 \\
\hline
kompletne & 99 000 & 142 000 & 157 000 & 161 000 \\
\hline
nieuszkodzone & 98 000 & 147 500 & 173 000 & 189 000 \\
\hline
prawidłowo zafakturowane & 55 000 & 97 500 & 132 000 & 161 500 \\
\hline
\end{tabular}}\)
1. należy obliczyć odsetek bezbłędnie zrealizowanych zamówień dla wszystkich 4 lat
2. czy (i jaka) jest tendencja i od czego może ona zależeć?
3. na jakich zagadnieniach należy skupić uwagę w celu poprawy działania systemu logistycznego tej firmy?