Regulamin

Dział dedykowany młodszym użytkownikom forum, oraz wszystkim tym, którzy dopiero zaczęli swoją przygodę z matematyką :)
Awatar użytkownika
Arek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1729
Rejestracja: 9 sie 2004, o 19:04
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Koszalin
Podziękował: 2 razy
Pomógł: 12 razy

Regulamin

Post autor: Arek »

REGULAMIN - WERSJA PODSTAWOWA
1. Traktuj innych tak, jak chcesz, by traktowano Ciebie.
2. Pisz po polsku: czytelnie, wyraźnie i składnie. Uważaj na ortografię.
3. Pamiętaj o przejrzystym zapisie. Przy zapisywaniu wyrażeń matematycznych obowiązuje użycie LaTeX-a.
4. Umieszczaj tematy w odpowiednich działach. Odpowiadając, pisz na temat.
5. Nie zamieszczaj zadań z trwających konkursów i olimpiad.
6. Nie reklamuj samowolnie stron internetowych.
7. Nie trolluj, nie spamuj, nie prowadź flamewaru.
8. Stosuj się do zaleceń Moderatorów i Administratorów.
9. I Ty możesz zostać Moderatorem!
10. Za łamanie Regulaminu otrzymasz ostrzeżenia. Ich nagromadzenie powoduje zakaz pisania, a nawet zakaz wstępu na forum (ban)!
11. Regulamin może być zmieniony bez ostrzeżenia, w Twoim interesie jest go znać w wersji pełnej!


REGULAMIN FORUM MATEMATYKA.PL
Korzystanie z Forum Matematyka.pl jest jednoznaczne z akceptacją tego Regulaminu.


Każdy pojedynczy Użytkownik tworzy społeczność tego Forum i jest jego przedstawicielem. Każda sprawa będzie traktowana indywidualnie.
MISJA FORUM MATEMATYKA.PL

Misją forum matematyka.pl jest popularyzacja matematyki oraz krzewienie kultury matematycznej, rozwijane przez swobodną dyskusję i wymianę myśli matematycznej, wspólne stawianie i rozwiązywanie problemów oraz udzielanie wskazówek na zasadzie wolontariatu. Forum jest przeznaczone dla każdego, od ucznia do profesora.


I PROFIL UŻYTKOWNIKA
1. Nie są mile widziane nicki:

- z ewidentnym błędem ortograficznym,
- powszechnie uznane za obraźliwe lub nieobyczajne,
- w stylach L33t, FrEaK i pokrewnych,
- niemożliwe do wymówienia,
- pisane wielkimi literami.

Umiarkowana niezgodność z tym punktem nie pociągnie za sobą żadnych konsekwencji.

2. Zmiana nicka na prośbę Użytkownika jest w zasadzie niemożliwa bez podania odpowiednio mocnych argumentów. W przypadkach rażąco niezgodnych z punktem I.1. (poprzednim) może nastąpić przymusowa zmiana nicka na inny, wybrany przez Użytkownika, bądź narzucony przez Administratora. W przypadku braku kontaktu przez dłuższy czas, profil zostanie zbanowany.

3. Podpis Użytkownika nie powinien być dłuższy niż 4 linijki. Zabrania się umieszczania w podpisie szeroko pojętej reklamy, przede wszystkim komercyjnej, poza uzgodnioną z Administracją. Zabrania się umieszczania odnośników do forów konkurencyjnych, serwisów matematyczne (i nie tylko) o charakterze czysto zarobkowym. Surowo zabrania się zamieszczania odnośników treści wulgarnych oraz pornografii. Ostateczna interpretacja dopuszczalności treści odnośnika w podpisie należy do Administratorów i powinna być skonsultowana przed zamieszczeniem jej w podpisie.

4. Obrazki i animacje w podpisie są zabronione bez zgody Administratora. W razie zgody dozwolony jest jeden obrazek, nie szerszy niż 400 pikseli i nie wyższy niż 50 pikseli. Rozmiar obrazka w podpisie nie może przekraczać 29 KB.

5. Na Forum istnieje możliwość wstawienia sobie avatara, widocznego przy każdym poście pod informacjami o Użytkowniku. Tylko jeden obrazek może być wyświetlany, jego szerokość nie może być większa niż 120 pikseli, wysokość większa niż 120 pikseli, a rozmiar większy niż 15kB.

6. Nie ma obowiązku wypełniać wszystkich pól w profilu (choć zachęcamy). Jeżeli jednak Użytkownik to czyni, powinien pamiętać, że treści odpowiednio wypełnianych pól: tytuł Użytkownika, zainteresowania, podpis, jak i treści przedstawiane na obrazkach: avatary, obrazek w podpisie - nie mogą być obraźliwe lub wulgarne.

7. Jednoczesne używanie kilku nicków jest zabronione i w uzasadnionych przypadkach karane banem. Dopuszczalne jest stworzenie sobie nowego nicka po dłuższej nieobecności na Forum. Zalecane jest poinformowanie o takim stanie rzeczy Administracji Forum.

8. Każde hasło powinno być trudne do odgadnięcia i złamania. W uzasadnionych przypadkach, np. zapomnienia hasła, zgubienia go, itp. - Administrator Forum może zmienić hasło na nowe, wskazane na prośbę Użytkownika.

9. Użytkownik nie ma możliwości samodzielnego usunięcia swojego konta. Usunięcie jest możliwe tylko poprzez kontakt z Administracją Forum. Po usunięciu konta zachowywane są wszystkie posty oraz tematy napisane przez Użytkownika.

II NETYKIETA FORUM
1. Podstawowe zasady przyzwoitego zachowania użytkownika każdej internetowej społeczności, wyrażają się w trzech głównych zasadach:

- myśl (!),
- nie działaj na czyjąś szkodę,
- nie nadużywaj.

Interpretacja tych zasad może być różna w zależności od charakteru tej społeczności. Na Forum Matematyka.pl, ostateczne prawo interpretacji zgodności zachowania Użytkownika z powszechnie przyjętymi w Internecie należy do Moderatorów i Administratorów. Zalecenia odnoszące się bezpośrednio do specyfiki Forum są treścią kolejnych punktów Regulaminu.

2. Forum Matematyka.pl gromadzi Użytkowników w różnym wieku o zróżnicowanym poziomie znajomości matematyki. Każdy ma prawo do niewiedzy. Każdemu Użytkownikowi należy się szacunek, niezależnie czy jest na poziomie 1-szej klasy podstawówki, czy 4-go roku matematyki. Wszelkie naśmiewanie się z innych, zastraszanie, czy inna forma rażącego naruszania godności osobistej innego Użytkownika - będzie karane.

3. Użytkownikom nie będącym w gronie Moderatorów i Administratorów Forum zaleca się powstrzymanie od publicznego zwracania uwagi innym Użytkownikom. Można to uczynić bezpośrednio pod adresem danej osoby, przy użyciu Prywatnej Wiadomości (PW). Jeżeli adresat wiadomości zignoruje PW kontynuując publiczne łamanie Regulaminu w sposób rażący, należy zgłosić sprawę ekipie moderującej poprzez przycisk raportowania postów znajdujący się przy każdej wiadomości w prawym dolnym rogu.

4. Zalecane jest przy zwracaniu się bezpośrednio do innego Użytkownika, pisanie odpowiednich zwrotów wielką literą: "Ty", "Tobie", "Ci" itp...

5. Zakazane jest używanie przekleństw, wulgaryzmów i struktur językowych powszechnie uznanych za obraźliwe.

6. Wymuszanie lub jakiekolwiek informowanie innych Użytkowników o możliwości dodania punktu "pomógł" jest zabronione i może spowodować indywidualne uniemożliwienie stosowania tej funkcji oraz usunięcie odpowiedniego fragmentu wiadomości lub podpisu.

7. Zakazana jest postawa znana w Internecie jako flamewar. Wyraża się ona przez wywoływanie, prowokowanie lub kontynuowanie dyskusji, w której dwie (lub więcej) zwaśnione strony starają się udowodnić swoje racje przez długie dyskusje, osobiste uszczypliwości czy otwartą wrogość. Stwierdzenie zaistnienia takiej dyskusji na forum publicznym, spotka się z zamknięciem tematu, surowym ukaraniem prowokatora oraz karami dla reszty dyskutantów.

8. Zakazana jest postawa znana w Internecie jako trolling. Jak wyjaśnia Wikipedia

"Termin "trolling" pochodzi od ang. Trolling for fish - metoda łowienia ryb, ponieważ troll "zarzuca haczyk", poruszając kontrowersyjny temat, często niepotrzebnie, aby wywołać kłótnię. Poprzez wsteczną etymologię uprawiających trolling nazwano trollami (od legendarno-baśniowych stworów z mitologii nordyckich)."

Gorąco zachęcamy do zapoznania się z całym artykułem. Na Forum obecność i działanie trolli zostało stwierdzone kilkakrotnie, w różnych odmianach dyskusji. W dziale "Dyskusje" zachowane są zablokowane przykłady takiej działalności, odpowiednio wyróżnione. W obliczu podejrzenia danego Użytkownika o trolling, należy:

- problem zgłosić Moderatorowi lub Administratorowi Forum,
- nie odpisywać w tematach stworzonych przez trolla (nie "karmić trolla"),
- nie próbować załagodzić zaistniałej już dyskusji,
- nie reagować na zaczepki i zachętę do kontynuowania "merytorycznych rozważań".

Ze względu na charakter Forum i dbanie o jego wysoki poziom merytoryczny, za formę trollingu uznajemy także propagowanie pseudonauki oraz uporczywe trwanie w błędnych merytorycznie stwierdzeniach związanych z matematyką i dziedzinami jej bliskimi (fizyka, chemia, nauki techniczne, informatyka).

Uznanie użytkownika za trolla leży w kompetencjach Administracji Forum. W skrajnych przypadkach trolling karany będzie warnem lub banem, a dyskusje zamykane.

9. Zastrzeżenia Użytkowników dotyczące otrzymywania prywatnych wiadomości:

9.1 Użytkownik może zastrzec w podpisie lub profilu nie przyjmowanie prywatnych wiadomości dotyczących niektórych spraw (np. udzielania pomocy poza Forum).
9.2 Jeśli Użytkownik wyraził zastrzeżenie, o którym mowa w punkcie 2, zabrania się wysyłania mu wiadomości w sprawie, której zastrzeżenie dotyczy.
9.3 Jeśli fakt otrzymania prywatnej wiadomości, o której mowa w punkcie 3, zostanie zgłoszony Administratorowi Forum lub jednemu z Moderatorów, nadawca tej wiadomości może zostać upomniany ostrzeżeniem.

10. Zabronione jest wysyłanie do użytkowników Prywatnych Wiadomości (lub emaili za pomocą serwisu matematyka.pl) o treściach naruszających regulamin lub zasady netykiety. W przypadku zgłoszenia takiego zachowania, Administratorzy mogą dać użytkownikowi ostrzeżenie lub go zbanować.
III PISANIE TEMATÓW (WĄTKÓW) i ODPOWIEDZI (POSTÓW)
1. Każdy zarejestrowany Użytkownik ma prawo do tworzenia nowych tematów i odpowiedzi w postach. Goście nie mają możliwości zamieszczania nowych wiadomości na Forum.

2. Zakładając nowy wątek, Użytkownik powinien upewnić się, że zagadnienie, które podejmuje nie jest przedmiotem trwającej bądź zakończonej już na Forum dyskusji.

3. Wątki powinny być umieszczane w forach, do których najbardziej pasują. Gdyby Użytkownik mimo to, nie wiedział gdzie umieścić swój temat, może podpytać w dziale Pytania, uwagi, komentarze.... Swoje wątpliwości można kierować także bezpośrednio do Moderatorów Forum.

4. Ewentualne szczegółowe zasady obowiązujące Użytkownika na konkretnym forum są na nim zamieszczone jako odpowiednie "ogłoszenie". Dotyczy to zwłaszcza tematów w kategorii "Matematyka wczoraj i dziś". Zasady tam zawarte są traktowane na równi z tymi tu.

5. Temat:

5.1 Musi zawierać przynajmniej 2-3 słowa.
5.2 Nie może być pisany DRUKIEM, w stylach L33t, FrEaK i pokrewnych.
5.3 Musi opisywać krótko i charakterystycznie treść zadania lub poruszanego problemu.
5.4 Nie może zawierać słów typu "pomocy", "ważne zadanie", "kto mi zrobi", "ratunku" itp.
5.5 Nie może składać się tylko ze słów: "Udowodnij, że...", "Zadanie", "Problem" itp.
5.6 Nie powinien zawierać wzorów, symboli i wyrażeń matematycznych.
5.7 Nie powinien zawierać więcej niż jednego znaku typu: ! , ? , ... itp.
5.8 Nie powinien być początkiem treści pierwszego posta ani początkiem treści zadania.

6. Same wiadomości (posty):

6.1 Powinny dotyczyć tematu. Off-topic nie może przekroczyć trzech wiadomości.
6.2 Nie powinny zawierać wyrazów pisanych DRUKIEM, w stylach L33t, FrEaK i pokrewnych.
6.3 Wyrażenia matematyczne zapisywać należy LaTeX-em.
6.4 Treść zadania powinna być zapisana w języku polskim. Do treści zadań zapisanych w języku obcym należy dołączyć tłumaczenie na język polski.
6.5 Użytkownik ma możliwość dodawania załączników o maksymalnej wielkości 5MB.
6.6 Treść posta powinna być zredagowana w całości przy użyciu możliwości technicznych Forum. W formie załączników można dodać rysunki bądź schematy. W szczególności treści zadań nie powinny być umieszczane w formie załączników. Zawartość załącznika powinna być czytelna i estetyczna. Decydujący głos w kwestii dopuszczalności załączników należy do Moderatorów i Administratorów Forum. Każdy przypadek będzie rozpatrywany osobno.
6.7 Treści postów - w szczególności treści zadań oraz treści rozwiązań - nie mogą być zamieszczane na Forum w formie odnośnika prowadzącego poza Serwis Matematyka.pl, a zwłaszcza kierującego do stron konkurencyjnych. Wyjątkiem są treści lub rozwiązania zadań z konkursów matematycznych (niesprzeczne z punktem III, 8). Dopuszczalne jest podanie źródła rozwiązania na końcu postu.
6.8 Zalecane jest, aby dla czytelności tematu zamieszczać maksymalnie pięć zadań w danym wątku (dotyczy działów "Matematyka - królowa nauk" oraz "Matematyka to nie wszystko"). Zamieszczane zadania powinny być zgodne z działem, w którym się znajdują - w przypadku zadań z różnych działów należy dla każdego z nich założyć odpowiedni wątek.
6.9 Zabronione jest usuwanie całości lub części treści posta rozpoczynającego wątek (lub kolejnego istotnego w przebiegu dalszej dyskusji) w sytuacji, gdy kolejne wypowiedzi zawierały odniesienie do tego posta.

7. Edycja oraz usuwanie postów i tematów:

7.1 Każdy Użytkownik posiada ograniczone możliwości edycji oraz usuwania swoich postów i tematów.
7.2 Edycja postów jest możliwa w czasie do 30 minut od chwili ich publikacji na Forum. Po tym czasie zostaje ona automatycznie zablokowana.
7.3 Usuwanie postów zostaje zablokowane automatycznie po upływie 15 minut lub gdy pod usuwanym postem znajdują się nowe wpisy.
7.4 Punkty 2-3 nie mogą stać w sprzeczności z III, 6.9.

8. Zabrania się podawania zadań z aktualnie trwających konkursów. W przypadku wykrycia takiego faktu, wobec autora zostaną wyciągnięte konsekwencje: w przypadku gdy zadanie znajduje się na liście zadań zakazanych - ban, w pozostałych przypadkach 2 ostrzeżenia.

9. Zaleca się nieudzielania odpowiedzi w tematach jawnie naruszających Regulamin Forum. Wątki takie powinny być zgłaszane ekipie moderującej poprzez przycisk raportowania postów znajdujący się przy każdej wiadomości w prawym dolnym rogu.

10. Ostateczne prawo weryfikacji regulaminowej poprawności tematów i postów należy do Moderatorów i Administratorów Forum. Należy stosować się do ich zaleceń w odpowiednich tematach. W razie wątpliwości i skarg na określone decyzje, można odwoływać się w odpowiednim temacie lub bezpośrednio u Administratorów. Wówczas odpowiednia decyzja Administratora Forum będzie nieodwołalna.

11. Tematy łamiące regulamin będą blokowane (i, w uzasadnionych przypadkach, przenoszone do kosza). Posty łamiące regulamin mogą zostać edytowane przez Moderatora lub przeniesione do kosza. Autor w przypadku wielokrotnego złamania regulaminu musi liczyć się z możliwością otrzymania ostrzeżenia.
IV MODERATORZY I ADMINISTRATORZY FORUM
1. Przyjmowanie do grona Moderatorów. Warunki konieczne:

1.1 Poprawnie wypełniony profil - konieczne pola to data urodzenia, lokalizacja, płeć, mail.
1.2 Aktywne udzielanie się na Forum przez co najmniej cztery ostatnie miesiące. Okres wakacyjny nie musi być uwzględniony przy określaniu przedziału czteromiesięcznego.
1.3 Aktywność na Forum - co najmniej 500 postów, 100 "pomógł" i (mile widziane) średnio 1 post dziennie.
1.4 Znajomość matematyki na poziomie co najmniej 1 klasy starego liceum / 3 klasy gimnazjum. W związku z zapotrzebowaniem na Moderatorów do działów akademickich, mile widziani są zwłaszcza studenci kierunków ścisłych.
1.5 Generalne przestrzeganie Regulaminu (co przeciętny Użytkownik czyni intuicyjnie), brak aktywnych ostrzeżeń.
1.6 Deklaracja częstej obecności na Forum (minimum kilka dni w tygodniu) oraz konieczność stałej opieki nad 4 wybranymi przez siebie, dostępnymi w momencie zgłoszenia kandydatury na Moderatora, forami z kategorii Matematyka - królowa Nauk.
1.7 Wysłanie na PW lub maila zgłoszenia do jednego z Administratorów i cierpliwe oczekiwanie na decyzję. Odmowa przyjęcia nie dyskwalifikuje kandydata na przyszłość, jednak w zależności od przyczyny może być dodatkowym argumentem przeciw w następnym podejściu.
1.8 W uzasadnionych przypadkach Administrator forum może zaproponować Użytkownikowi Forum objęcie funkcji Moderatora. Nie oznacza to jednak, że Kandydat akceptując propozycję zostaje automatycznie włączony w grono Moderatorów.
1.9 W temacie Współpraca i moderowanie Forum, znaleźć można wszystkie oficjalne informacje w kwestii rekrutacji.


2. Prawa Moderatora:

2.1 Rozstrzyganie, czy odpowiednie działania Użytkowników Forum są zgodne z Regulaminem. W razie stwierdzenia przekroczenia zasad obowiązujących na Forum: dodawanie ostrzeżeń lub ukaranie banem.
2.2 Pouczanie Użytkowników w kwestiach interpretacji Regulaminu.
2.2 Edycja postów nieregulaminowych, poprawianie zapisu na odpowiedni w LaTeX-u, korekty ortograficzne. Moderator ma prawo przenosić tematy do działów, gdzie najbardziej one pasują. Działania te są zgodne z III, 10.
2.3 Przenoszenie tematów nieregulaminowych do kosza. W sytuacjach rażącego przekroczenia regulaminu (niedozwolona reklama, trolling, zamieszczenie zadań z trwającego konkursu itd.) możliwość bezpośredniego usunięcia tematu z Forum.
2.4 Klasyfikowanie działalności Użytkownika jako:"trolling"; piętnowanie dyskusji typu "flamewar".
2.5 Umieszczanie ogłoszeń i przypinanie tematów w obrębie wyznaczonych 4 działów.

3. Obowiązki Moderatora:

3.1 Doglądanie Forum, aby nie "zdziczało", pomoc Administratorom, stosowanie się do ich zaleceń w sprawach moderowania Forum.
3.2 Odpowiadanie na pytaniach Użytkowników w kwestiach technicznej obsługi forum, służenie radą itd.
3.3 Nie nadużywanie swoich uprawnień.
3.4 Przerabianie wątków nieregulaminowych na regulaminowe lub przenoszenie ich do kosza. Blokowanie wątków niezgodnych z Regulaminem.
3.5 Zablokowanie, usunięcie lub przeniesienie do kosza tematu wymaga pisemnego uzasadnienia Moderatora w postaci posta, adnotacji w poście użytkownika, PW, lub maila do Użytkownika.
3.6 Trudne do złamania lub odgadnięcia hasło - minimum 14 znaków, w tym 4 cyfry (co poleca się każdemu Użytkownikowi).

4. Prawa i obowiązki Administratorów Forum określone są osobno i nie są przedmiotem tego Regulaminu. Odpowiednie wytyczne na temat postępowania w określonych sytuacjach kryzysowych, działań technicznych, reklamy i działalności marketingowej, koordynacji pracy Moderatorów są jednak ściśle określone.

5. Administratorzy Forum są autorami Regulaminu, mają prawo wprowadzana do niego zmian i korekt, według osobno określonych procedur. Nie są jednak ponad Regulaminem, do zasad przez siebie wprowadzonych mają obowiązek się stosować, dając tym samym przykład dla wszystkich.

6. Administratorzy Forum są ostateczną instancją odwoławczą rozstrzygającą poprawność działania Moderatorów oraz poprawność interpretacji Regulaminu. Mają oni jednocześnie wszystkie prawa przysługujące Moderatorom Forum.

7. Ogłoszenia Administracji Forum, informacje o nowych Moderatorach, o zmianach w Regulaminie, o rozwiązaniach technicznych czy o wszelkich nowościach na Matematyka.pl - publikowane są w dziale: Co nowego na forum. Zachęcamy do lektury wszystkich Użytkowników!

8. Funkcjonowanie Forum wiąże się z wieloma pytaniami, uwagami, czy wątpliwościami. Moderatorzy i Administratorzy służą w miarę swoich możliwości osobistym wyjaśnieniem (IV, 9). Zalecane jest jednak uprzednie odwiedzanie działu "Co każdy user wiedzieć powinien" - być może bowiem kwestie frapujące Użytkownika zostały tam już omówione, albo po zamieszczeniu odpowiedniego pytania, wyjaśnione zostaną... Zachęcamy do kierowania swoich pytań właśnie tam!

9. Administrator i Moderator to też człowiek, nie bój się zadawać pytań, jeśli czegoś nie wiesz bądź nie rozumiesz. Jednak nie oznacza to, że rozwiąże ci zadanie na GG czy PW i musisz to uszanować. Jeśli ww. wyraźnie sobie tego nie życzy i informuje o tym zawczasu, musisz się liczyć z możliwością dostania ostrzeżenia.

V REKLAMA NA FORUM
1. ZABRANIA SIĘ samowolnego reklamowania stron WWW w miejscach do tego nieprzeznaczonych. Złamanie tego punktu skończy się banem.

2. Zasady umieszczania linków do innych stron:

2.1 Kwestię zamieszczania odnośników reklamowych w podpisie reguluje punkt I, 3.

2.2 Nie jest zabronione, by w swoich postach Użytkownik informował o stronach ogólnie pożytecznych (wyszukiwarki, encyklopedie, serwisy naukowe) oraz ciekawych miejscach w sieci poświęconych matematyce.

2.3 Zabronione jest zakładanie nowych tematów jedynie w celu zareklamowania odpowiedniego serwisu. Nie dotyczy to tematów w działach:

- "Matematyka i wyzwania" (gdzie zachęcamy do umieszczania informacji o konkursach)
- "Matematyka wczoraj i dziś" (gdzie zbieramy odnośniki do ciekawych stron o matematyce)

Odpowiednie regulacje w tej kwestii podają tematy regulaminowe, których lista zostanie podana dalej.

2.4 Surowo zabronione jest umieszczanie odnośników do stron pornograficznych, serwisów wymiany plików, oraz innych stron o treściach i symbolice gorszącej lub niezgodnej z polskim prawem.

2.5 Ze względu na wielką różnorodność stron internetowych, Administratorzy Forum zastrzegają sobie decydujący głos w sprawie dopuszczalności konkretnych odnośników zamieszczanych przez Użytkowników Forum.

3. Za treść polecanych witryn Matematyka.pl nie odpowiada.
VI PRAWA AUTORSKIE NA FORUM
1 Cytowanie treści zamieszczonych na Forum matematyka.pl (posty i tematy), tworzenie treści będących ich bezpośrednia pochodną, oraz tekstów odnoszących się bezpośrednio do Forum jest dozwolone, pod warunkiem podania źródła w postaci linku do konkretnego tematu, postu lub Forum i nie wymaga zgody Autora ani Administratora. Zaleca się umieścić w cytowaniu Autora treści.

2. Zanim umieścicie na Forum odpowiednią grafikę, fragment tekstu, artykuł - konieczne jest sprawdzenie do kogo należą prawa autorskie.

3. Dozwolone jest umieszczanie odnośników do artykułów czy materiałów objętych prawem autorskim. Nie jest jednak wskazane umieszczanie linków bezpośrednio odsyłających do plików typu: artykuł, praca naukowa, skrypt ani innych dokumentów objętych prawem autorskim.

4. Punkty VI, 2-3 dotyczą także działów niematematycznych, a więc biografii, biblioteki, dyskusji itd... Odpowiednie grafiki i odnośniki bezpośrednie zostaną tam zmienione na odnośniki pośrednie (chyba, że źródła, z których pochodzą zezwalają na publikację).

5. Cytowanie CZĘŚCI artykułu nie wymaga zgody jego autora, są jednak pewne warunki - trzeba zaznaczyć w którym miejscu cytujemy i trzeba oczywiście zaznaczyć autora cytatu. Część artykułu to rzecz jasna nie 99% jego treści. W przypadku zacytowania całego artykułu musimy mieć zgodę samego autora.
VII MASOWA KORESPONDENCJA
1. Rejestracja oznacza akceptację wysyłanych okresowo masowych korespondencji.

2. Masowa korespondencja może być rozesłana:

- okolicznościowo, np. święta,
- w celach informacyjnych,
- w celach reklamowych.

3. Rezygnacja z otrzymywania korespondencji jest możliwa tylko poprzez samodzielną zmianę adresu e-mail w panelu użytkownika lub e-mailową prośbę o usunięcie adresu e-mail z bazy danych do Administratora. Procedura ta wiąże się z deaktywacją konta na forum.
VIII LISTA TEMATÓW REGULAMINOWYCH NA FORUM
1. Tematy regulaminowe to ogłoszenia umieszczane na odpowiednich forach celem szczegółowego przedstawienia zaleceń Administratorów Forum.

2. Zalecenia Administratorów w tematach regulaminowych uzupełniają ww. zapisy, choć nie muszą być koniecznie ujęte w tak ścisły format, jak Regulamin. Z czasem mogą one, podobnie jak Regulamin, ulegać mogą poprawkom i zmianom. W interesie Użytkownika piszącego na odpowiednim forum jest znać treść związanego z nim tematu regulaminowego (o ile istnieje).

Zamieszczone niżej odnośniki kierują również do dyskusji na temat określonej kwestii technicznej czy regulaminowej na Forum. Administratorzy udzielają tam szeregu przydatnych wskazówek.

Lista:

- Regulamin Kompendium

- Regulamin Ligi Forum Matematyka.pl

- Współpraca i moderowanie na Forum

- Krótki kurs LaTeX-a

- Odpowiedzi na: "Dlaczego mój temat jest w koszu?"

- Dyskusje o Olimpiadzie Matematycznej

- U progu liceum... Co w tym dziale?

- O dyskutowaniu

- Korepetycje - Co zrobić, by Twego postu zaraz nie usunięto?

- Komercyjne ogłoszenia - zasady umieszczania ogłoszeń

- Przygotowania do matury - ogłoszenie regulaminowe

- Zakazane zadania

- Kawiarnia Szkocka

IX UPOMNIENIA, OSTRZEŻENIA I BANY
1. Prawo do udzielania publicznych upomnień (II, 3), nadawania ostrzeżeń o odpowiedniej randze oraz karanie banem jest wyłączną kompetencją Moderatorów i Administratorów Forum.

2. Odwołanie się od udzielonego ostrzeżenia jest możliwe na podstawie punktu IV, 6. Tematem, w którym można zgłaszać skargi na decyzje Moderatorów jest: Kwestie sporne, centrum pokrzywdzonych i szpital polowy ;-).

3. Użytkownik ma prawo wiedzieć od kogo dostał ostrzeżenie i dlaczego. Odpowiednie informacje umieszczone są na liście ostrzeżeń dostępnej z poziomu widoku profilu, po kliknięciu na liczbę otrzymanych ostrzeżeń (o ile użytkownik otrzymał ostrzeżenie).

4. Moderator lub Administrator Forum może nadać ostrzeżenie o randze: 1, 2 lub 3, w zależności od stopnia złamania Regulaminu.

5. Trzy aktywne ostrzeżenia oznaczają zablokowanie wstępu na Forum.

6. Ostrzeżenie działa na okres 90 dni. Po tym czasie jego konsekwencje wygasają.

7. Administrator Forum w przypadkach opisanych w Regulaminie może bez uciekania się do ostrzeżeń dodać Użytkownika do banlisty, co powoduje ostateczny, nieodwołalny i niewygasający zakaz wstępu na Forum.

Opracowanie:

Administratorzy i Moderatorzy Forum Matematyka.pl
AKTUALIZACJE REGULAMINU:


1. [06.09.2006 - Arek] - III, 6.6 - 6.7: Uściślenie kwestii wklejania skanów na Forum:
6.6 Treść posta powinna być zredagowana w całości przy użyciu możliwości technicznych Forum. Wklejanie skanów jest możliwe jedynie w przypadku niewielkich rysunków lub schematów. Decydujący głos w kwestii wielkości i dopuszczalności skanów należy do Moderatorów i Administratorów Forum. Każdy przypadek będzie rozpatrywany osobno.
6.7 Treści postów - w szczególności treści zadań oraz treści rozwiązań - nie mogą być zamieszczane na Forum w formie odnośnika prowadzącego poza Serwis Matematyka.pl, a zwłaszcza kierującego do stron konkurencyjnych. Wyjątkiem są treści lub rozwiązania zadań z konkursów matematycznych (niesprzeczne z punktem III, 7). Dopuszczalne jest podanie źródła rozwiązania na końcu postu.
2. [07.10.2006 - Arek] - IV, 9: Wysyłanie PW, pisanie na maila oraz zagadywanie na GG Administratorów i Moderatorów:
9. Administrator i Moderator to też człowiek, nie bój się zadawać pytań, jeśli czegoś nie wiesz bądź nie rozumiesz. Jednak nie oznacza to, że rozwiąże ci zadanie na GG czy PW i musisz to uszanować. Jeśli ww. wyraźnie sobie tego nie życzy i informuje o tym zawczasu, musisz się liczyć z możliwością dostania ostrzeżenia.
3. [27.10.2006 - Arek] - IX, 2: Dodanie nowego ogłoszenia regulaminowego do listy:
4. [17.11.2006 - Arek] - \(\displaystyle{ }\): Odpowiednie zapisy Regulaminu, które dotyczyły wcześniej TeX-a, zostały zmienione na zapisy dot. LaTeX-a. Korekta jest wyłącznie redakcyjna, nie zakłada zaś merytorycznych zmian.


5. [01.09.2007 - bolo] - IX, 2: Uzupełnienie listy o temat mający charakter regulaminowy:
6. [29.12.2007 - Nostry] - IX, 2: Usciślenie zasad cytowania zawartości Forum (wymagany link zwrotny)

7. [12.09.2008 - bolo] - IV, 2: Usunięcie podpunktu:
Umiejętność odróżnienia regulaminowego zapisu bez użycia LaTeX-a, od nieregulaminowego.
IX, 2: Usunięcie linku:
- Pisanie bez użycia LaTeX-a
8. [24.09.2008 - Nostry] - IXI: Dodanie informacji o przetwarzaniu danych osobowych

9. [9.02.2009 - luka52] - I.5: Uaktualnienie danych o dopuszczalnych wymiarach avatara.
II: Usunięcie podpunktu:
7. Stosowanie funkcji

Kod: Zaznacz cały

[you]
jest na Forum zabronione. Wyjątek stanowić mogą podpisy Moderatorów i Administratorów Forum.
V: Przeredagowanie podpunktów dot. reklamy na forum.
X: Zmiana punktacji wykroczeń - pojedyncze ostrzeżenie ma wartość 1, zaś za 3 ostrzeżenia wystawiany jest automatycznie ban na 90 dni.

10. [22.03.2009 - luka52] - III.6.3: wszelkie działania matematyczne należy zapisywać używając LaTeX-a.
III: Dodanie punktu:
10. Zaleca się nieudzielania odpowiedzi w tematach jawnie naruszających Regulamin Forum. Wątki takie powinny być zgłaszane ekipie moderującej poprzez przycisk raportowania postów znajdujący się przy każdej wiadomości w prawym dolnym rogu.
11. [23.05.2009 - luka52] - usunięcie podpunktu V 2.3 (kolizja z podpunktem III 6.7):
2.3 Odnośniki do strony wnoszącej merytoryczną treść do dyskusji w konktetnym temacie (zadanie, wymiana zdań) są dopuszczalne.
12. [29.10.2009 - luka52] - dodanie podpunktu I 9. o treści:
Użytkownik nie ma możliwości usunięcia swojego konta.
13. [15.12.2009 - luka52] - przeredagowanie podpunktu I 3.

14. [25.01.2010 - luka52] - usunięcie podpunktu X 8. o treści:
Jeżeli temat Użytkownika trafi do kosza, ale nie jest zablokowany - istnieje możliwość dokonania poprawek i poproszenie moderatora o przywrócenie. Koszt takiej operacji - ostrzeżenie o randze 1.
- przeredagowanie podpunktu II 6.

15. [18.02.2010 - luka52] - usunięcie punktu VIII SHOUTBOX

16. [30.07.2010 - luka52] - zmiana treści podpunktu III 6.4 z:
6.4 Symbole widoczne pod uśmieszkami nie służą do wstawiania ich do TeX-a. Służą one wyłącznie do pisania krótkich działań matematycznych w sposób odręczny.
na:
6.4 Treść zadania powinna być zapisana w języku polskim. Do treści zadań zapisanych w języku obcym należy dołączyć tłumaczenie na język polski.
17. [16.08.2010 - luka52] - zmiana wymagań na stanowisko moderatora - podpunkty IV 1.2 i 1.4.

18. [25.11.2010 - scyth] - poprawa literówek

19. [12.03.2011 - luka52] - zmiana treści podpunktu III 7 z:
7. Zabrania się podawania zadań z aktualnie trwających konkursów matematycznych. W przypadku wykrycia takiego faktu, wobec autora zostaną wyciągnięte konsekwencje, w zależności od wagi konkursu, od upomnienia, przez ostrzeżenie do BANA.
na:
7. Zabrania się podawania zadań z aktualnie trwających konkursów matematycznych. W przypadku wykrycia takiego faktu, wobec autora zostaną wyciągnięte konsekwencje: w przypadku gdy zadanie znajduje się na liście zadań zakazanych - ban, w pozostałych przypadkach 2 ostrzeżenia.
20. [14.05.2011 - scyth] - dodanie punktu II.9

21. [17.06.2011 - luka52] - doprecyzowanie podpunktu III 6.3, tj. zmiana "działania" na "wyrażenia".

22. [20.08.2011 - luka52] - usunięcie punktu IX 8, który odwoływał się do nieistniejącego już punktu w Regulaminie.
8. Jeżeli Użytkownik otrzymał ostrzeżenie za złamanie Regulaminu w temacie, który przeniesiono do kosza, punkt X, 8 będzie realizowany bez nadania kolejnego ostrzeżenia.
23. [29.08.2011 - scyth] - aktualizacja punktu 6.5 dotyczącego obrazków.

24. [15.10.2011 - luka52] - aktualizacja punktu 3 podstawowej wersji regulaminu.

25. [23.10.2011 - luka52] - uogólnienie punktu III 7 na przypadek wszelkich konkursów.

26. [27.12.2011 - scyth] - aktualizacja punktu II 5.

27. [30.01.2012 - scyth] - dodanie punktu III 6.8.

28. [14.09.2013 - scyth] - dodanie punktu III 6.9.

29. [05.11.2014 - yorgin] - Zmiana treści punktów IV 1.2, IV 1.3 oraz IV 1.5 z
1.2 Aktywne udzielanie się na Forum przez co najmniej cztery ostatnie miesiące.
1.3 Aktywność na Forum - co najmniej 500 postów, 100 "pomógł" i średnio 1 post dziennie.
1.5 Generalne przestrzeganie Regulaminu (co przeciętny Użytkownik czyni intuicyjnie), brak ostrzeżeń.
na
1.2 Aktywne udzielanie się na Forum przez co najmniej cztery ostatnie miesiące. Okres wakacyjny nie musi być uwzględniony przy określaniu przedziału czteromiesięcznego.
1.3 Aktywność na Forum - co najmniej 500 postów, 100 "pomógł" i (mile widziane) średnio 1 post dziennie.
1.5 Generalne przestrzeganie Regulaminu (co przeciętny Użytkownik czyni intuicyjnie), brak aktywnych ostrzeżeń.
30. [10.11.2014 - yorgin] - uściślenie punktu I 9.

31. [26.12.2014 - yorgin] - dodanie punktu II 9. (zastrzeżenia prywatnych wiadomości) oraz punktu III 7. (edycja oraz usuwanie tematów i postów). Zmiana kolejności i numeracji niektórych punktów (II 9 na II 10, III 7 na III 8, III 10 na III 9, III 8 na III 10 oraz III 10 na III 11) oraz idąca za tym poprawa odsyłacza w punkcie IV 2.2

32. [26.12.2014 - yorgin] - dodanie punktu 6. do podstawowej wersji Regulaminu. Uściślenie wielu aspektów, w szczególności kwestie podpisu, obowiązków Moderatorów oraz zasad ich przyjmowania, dodanie nowego tematu regulaminowego ("Kawiarnia Szkocka"). Poprawa literówek i innych drobnych błędów.

33. [11.03.2019 - AiDi] - przeredagowanie punktu II.8.

34. [9.05.2019 - Jan Kraszewski] - dodanie misji forum.

35. [22.12.2021 - Jan Kraszewski] - aktualizacja punktów III.6.5, III.6.6 w związku z wprowadzeniem możliwości dodawania załączników przez wszystkich Użytkowników oraz usunięcie kilku zdezaktualizowanych punktów Regulaminu.
Ostatnio zmieniony 9 maja 2019, o 12:58 przez Jan Kraszewski, łącznie zmieniany 38 razy.
Zablokowany