Jak to rozwiązać?

Proste problemy dotyczące wzorów skróconego mnożenia, ułamków, proporcji oraz innych przekształceń.
Bran
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 421
Rejestracja: 19 lut 2019, o 19:30
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska
Podziękował: 163 razy
Pomógł: 16 razy

Re: Jak to rozwiązać?

Post autor: Bran »

papcio5000, musisz nadrobić zwłaszcza wyrażenia algebraiczne i równania inaczej naprawdę będzie lipa. Parę minut dziennie matematyki w wakacje Cię nie wymęczy, a wyniki będą niebagatelne. Polecam nie odkładać tego do września. Wszyscy jesteśmy ludźmi i wiemy jak to wygląda. Do września trzy razy jeszcze Ci się odechce, a jak już wrzesień nadejdzie, to się okaże, że jest bardzo trudna kartkówka z biologii, no i trzeba iść na rower jeszcze, poćwiczyć...
Dilectus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2662
Rejestracja: 1 gru 2012, o 00:07
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Pomógł: 369 razy

Re: Jak to rozwiązać?

Post autor: Dilectus »

papcio5000 pisze:
Dilectus czy to będzie \(\displaystyle{ x=\frac{12}{3}}\)
A ile to jest \(\displaystyle{ \frac{12}{3}}\) i po co mnożyłeś, zamiast skrócić?
Bran
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 421
Rejestracja: 19 lut 2019, o 19:30
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska
Podziękował: 163 razy
Pomógł: 16 razy

Re: Jak to rozwiązać?

Post autor: Bran »

Dilectus pisze:i po co mnożyłeś, zamiast skrócić?
Bo musiał zauważyć, że gdy \(\displaystyle{ b \neq 0}\), to \(\displaystyle{ b \cdot \frac{a}{b} = b \cdot \left( \frac{1}{b} \cdot a\right) = \left( b \cdot \frac{1}{b}\right) \cdot a =1 \cdot a = a}\) i nie zobaczył

A na poważnie, to częsty problem - uczniowie nie widzą, że mogą skrócić - nie mam pojęcia czemu, mam tylko domysły.
ODPOWIEDZ