Strona 1 z 1

Proste działanie.

: 4 wrz 2011, o 22:00
autor: ILikeSpam
Siemka.
Wypadało by się przedstawić lecz mam mało czasu
Przejdę do rzeczy:
Jak wykonywać działania tego typu \(\displaystyle{ (-8) \cdot (-9)}\) ?
Oraz prosiłbym o rozwiązanie tego działania:
\(\displaystyle{ 6{,}8 \cdot 3 + (-28) :4=}\) ( Oraz prosiłbym o wytłumaczenie jak je zrobić)


PS. Z matematyki miałem piątkę, ale niestety zapomniałem podstaw.

PS2. Zależy mi na czasie

Proste działanie.

: 4 wrz 2011, o 22:03
autor: szw1710
Kolego, slang młodzieżowy tu się nie stosuje. Słowo "Siemka" zastąpiłbym przez "Dzień dobry" bądź "Witam" itp. Poza tym na Forum obowiązuje LaTeX. A co to znaczy, że zależy Ci na czasie. My jesteśmy społecznością uprawiającą matematykę z zamiłowania, a nie pogotowiem ratunkowym.

\(\displaystyle{ (-1)\cdot(-1)=1,}\) dlatego \(\displaystyle{ (-8)\cdot(-9)=(-1)\cdot(-1)\cdot8\cdot 9=72.}\)

W drugim najpierw pomnóż i podziel, potem dodaj wyniki.

Proste działanie.

: 4 wrz 2011, o 22:09
autor: ILikeSpam
Tak więc bardzo przepraszam. Myślałem, że społeczność tego forum posiada choć troszkę "luzu". Jak widać nie.
Przejdę do tematu.

Czyli jeżeli dobrze zrozumiałem to wygląda to tak : \(\displaystyle{ (-5) \times (-6) =}\) Więc mnożymy \(\displaystyle{ 5 \times 6}\) i dodajemy z przodu - tak?

Proste działanie.

: 4 wrz 2011, o 22:13
autor: szw1710
\(\displaystyle{ (-5)\cdot(-6)=5\cdot 6=30.}\)

\(\displaystyle{ 5\cdot(-6)=-30.}\)

Pojęcie "luzu" nie oznacza akceptacji slangu młodzieżowego. Wiesz, różne osoby tu piszą. Od uczniów przez studentów, po osoby z poważnymi tytułami naukowymi. Nie wiesz, kto Ci odpowiada, ani z kim rozmawiasz. Dlatego potrzeba porządnego języka.

Stosuj LaTeX. Następnym razem ostrzegę za brak LaTeX-a.

Proste działanie.

: 4 wrz 2011, o 22:19
autor: ILikeSpam
W takie sytuacji nie wiem co powiedzieć aby was nie urazić, więc powiem, że chyba źle zrozumiałem.

Myślałem, że \(\displaystyle{ (-5) \times (-6) = -30}\)
Patrząc na Pana wypowiedź domyślam się iż źle zrozumiałem i wynik powinien wynosić \(\displaystyle{ 30}\).
Który jest prawidłowy?

Proste działanie.

: 5 wrz 2011, o 00:03
autor: anna_
Jeżeli mnożysz parzystą ilość liczb ujemnych otrzymujesz liczbę dodatnią.
Jeżeli mnożysz nieparzystą ilość liczb ujemnych otrzymujesz liczbę ujemną.

(Dwa "minusy" dają "plus")