Ilosc bitow w mantysie

solek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 14 lut 2008, o 18:57
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zamosc
Podziękował: 4 razy

Ilosc bitow w mantysie

Post autor: solek »

takie krotkie pytanie:
jak wyznaczyc ilosc bitow mantysy w zmiennej float lub double ?

moze ktos wie jak to zrobic albo przynajmnije zna algorytm jakis ktory mi sie przyda... ? ;>
Xitami

Ilosc bitow w mantysie

Post autor: Xitami »

Kod: Zaznacz cały

a=1
i=0
do
    i++
    a=a/2
    b=1+a
    c=b-1
while c != 0
warto porównać z włączoną i z wyłączoną optymalizacja kodu.
solek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 14 lut 2008, o 18:57
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zamosc
Podziękował: 4 razy

Ilosc bitow w mantysie

Post autor: solek »

dzieki ! rzeczywiscie dziala ale nie wiem na jakiej zasadzie zabardzo... mógłbys to jakos przyblizyc ?
Xitami

Ilosc bitow w mantysie

Post autor: Xitami »

Swoją drogą, ciekawe czemu przy optymizacji to się zatrzymuje.

zmienna "a" to coraz coś mniejszego, kolejne wartości to 1/2, 1/4, ... czyli tak na prawdę jeden bit tylko, że z oraz mniejszym wykładnikiem czy o ocoraz mniejszej wadze (razy 2 do potęgi minus ileś tam)
do tego dodaję jeden, czyli binarnie będzie to takie coś 1,.......1,
jedynka* ileś tam zer i znowu jedna jedynka.
To jeden jest z pewnością większe od "mało" więc raczej to warto zapamiętać.
Musi natąpić moment kiedy liczba kropek (czyli zer)
między pierwszą i ostatnią (drugą) jedynką przekroczy
możliwości danego typu (na zmienną konkretnego typu poświęca się ileś tam bajtów), wtedy ta mniej znacząca zniknie (zniknie? a co z zaokrągleniami?).
Wtedy 1+mało-1 stanie się zerem, ponieważ 1+mało==1

*poza zerem (liczbą równą zero) musi być jakaś jedynka, to w sumie nie warto jej pamiętać (a dla zera przyjąć jakąś specjalną wartość).
ODPOWIEDZ