Algorytm do rysowania

Smerf

Algorytm do rysowania

Post autor: Smerf »

Czesc mam pewien problem , chce sie nauczy rysowac za pomoca algorytmow tz. wstawiaja kazdy pixel po koleji , lini (x1,y1,x2,y2) znacie jakis prosty algorytm i czy moglibyscie go wytmlumaczyc bo ja w necie znalazlem ale tylko z angielski wylumaczeniem wiec , ja zawsze robie tak ze jak czegos nie rozumiem to probuje to wyjasnic , jak w tym wypadku.
Pozdrawiam

p.s zapodajcie moze jakies linki do trudniejszych algorytmow tego typu np. kolo, penatagon itp

a wlasnie tak chodzi mi o same algorytmy ale dodam ze pisze w Pascalu
liu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1330
Rejestracja: 10 paź 2004, o 13:30
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Pomógł: 104 razy

Algorytm do rysowania

Post autor: liu »

Takie rzeczy najlepiej kodowac w jezyku maszynowym.
Najoptymalniejszy kod dostaniesz programujac po prostu zerojedynkowo np. 0101000001010101111001010101010111001010000110101011001111010101010101.
W ewentualnosci jezyk ,,Brainfuck', przykladowy program w nim wyglada tak:

>+++++++++[-][-]>[-]+[-]>>>
[-]+<
-]+>[-]>[-]+-[-]+[-]>[>+>+[-]+[-]+>+[-]+[-]-]>[-]+-+[-]>[>+>+
[-]+[-]
icikosh
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 15 maja 2005, o 12:36
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Algorytm do rysowania

Post autor: icikosh »

++++++++++[>+++++>+++>+++++.
Awatar użytkownika
juzef
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 890
Rejestracja: 29 cze 2005, o 22:42
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Koszalin
Pomógł: 66 razy

Algorytm do rysowania

Post autor: juzef »

Umie ktoś to interpretować w pamięci?

Liu, Twój program wywala mi się po 9 butelkach. Czy tak ma być?
icikosh
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 15 maja 2005, o 12:36
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Algorytm do rysowania

Post autor: icikosh »

Dochodzi do 0 butelek(a przeczytać kodu się nie chciało :D ?)
juzef pisze:Twój program wywala mi się po 9 butelkach
..a skompilowałeś ? Wywala się interpretator w necie.
Yarko
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 11 sie 2005, o 23:07
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bydgoszcz

Algorytm do rysowania

Post autor: Yarko »

Hej!

Moga byc rozne techniki. Kwestia ktora jest najdokladniejsza i najszybsza?
Moze zacytuj ten tekst angielski a zabaczymy co tam pisze?

Jesli chodzi o inne figury to najpierw skup sie na linii. Jak opanujesz to, to latwo ci bedzie rysowac figury. Bedziesz potrzebowal tylko wspolrzedne ich wiercholkow. Potem tylko maly krok do 3D.

Hej!
ODPOWIEDZ