Czesc mam pewien problem , chce sie nauczy rysowac za pomoca algorytmow tz. wstawiaja kazdy pixel po koleji , lini (x1,y1,x2,y2) znacie jakis prosty algorytm i czy moglibyscie go wytmlumaczyc bo ja w necie znalazlem ale tylko z angielski wylumaczeniem wiec , ja zawsze robie tak ze jak czegos nie rozumiem to probuje to wyjasnic , jak w tym wypadku.
Pozdrawiam
p.s zapodajcie moze jakies linki do trudniejszych algorytmow tego typu np. kolo, penatagon itp
a wlasnie tak chodzi mi o same algorytmy ale dodam ze pisze w Pascalu
Algorytm do rysowania
-
- Użytkownik
- Posty: 1330
- Rejestracja: 10 paź 2004, o 13:30
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Suchedniów
- Pomógł: 104 razy
Algorytm do rysowania
Takie rzeczy najlepiej kodowac w jezyku maszynowym.
Najoptymalniejszy kod dostaniesz programujac po prostu zerojedynkowo np. 0101000001010101111001010101010111001010000110101011001111010101010101.
W ewentualnosci jezyk ,,Brainfuck', przykladowy program w nim wyglada tak:
>+++++++++[-][-]>[-]+[-]>>>
[-]+<
-]+>[-]>[-]+-[-]+[-]>[>+>+[-]+[-]+>+[-]+[-]-]>[-]+-+[-]>[>+>+
[-]+[-]
Najoptymalniejszy kod dostaniesz programujac po prostu zerojedynkowo np. 0101000001010101111001010101010111001010000110101011001111010101010101.
W ewentualnosci jezyk ,,Brainfuck', przykladowy program w nim wyglada tak:
>+++++++++[-][-]>[-]+[-]>>>
[-]+<
-]+>[-]>[-]+-[-]+[-]>[>+>+[-]+[-]+>+[-]+[-]-]>[-]+-+[-]>[>+>+
[-]+[-]
- juzef
- Użytkownik
- Posty: 890
- Rejestracja: 29 cze 2005, o 22:42
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Koszalin
- Pomógł: 66 razy
Algorytm do rysowania
Umie ktoś to interpretować w pamięci?
Liu, Twój program wywala mi się po 9 butelkach. Czy tak ma być?
Liu, Twój program wywala mi się po 9 butelkach. Czy tak ma być?
-
- Użytkownik
- Posty: 12
- Rejestracja: 15 maja 2005, o 12:36
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Algorytm do rysowania
Dochodzi do 0 butelek(a przeczytać kodu się nie chciało ?)
..a skompilowałeś ? Wywala się interpretator w necie.juzef pisze:Twój program wywala mi się po 9 butelkach
Algorytm do rysowania
Hej!
Moga byc rozne techniki. Kwestia ktora jest najdokladniejsza i najszybsza?
Moze zacytuj ten tekst angielski a zabaczymy co tam pisze?
Jesli chodzi o inne figury to najpierw skup sie na linii. Jak opanujesz to, to latwo ci bedzie rysowac figury. Bedziesz potrzebowal tylko wspolrzedne ich wiercholkow. Potem tylko maly krok do 3D.
Hej!
Moga byc rozne techniki. Kwestia ktora jest najdokladniejsza i najszybsza?
Moze zacytuj ten tekst angielski a zabaczymy co tam pisze?
Jesli chodzi o inne figury to najpierw skup sie na linii. Jak opanujesz to, to latwo ci bedzie rysowac figury. Bedziesz potrzebowal tylko wspolrzedne ich wiercholkow. Potem tylko maly krok do 3D.
Hej!