Mam taki problem: chce stworzyc klase definiujaca okrag.
Mam uzyc konstruktora do przypisania wartości początkowych na standardowe
współrzędne środka S(0,0) oraz promień r=1. No i obliczyc pole kola itd.
Gdy wywoluje konstruktor okrag A(x,y,r); to chce wpisac do x,y,r jakies wartosci ja to robie tak :
Kod: Zaznacz cały
class okrag
{
private :
float x, y ,r;
public:
okrag(float &x, float &y, float &r);
float fnPole(float r); };
Kod: Zaznacz cały
okrag::okrag(float &x, float &y, float &r)
{
x=0; y=0; r=1;
}
void okrag::fnWczytaj(float &x, float &y, float &r)
{
cout<<"x = "; cin>>x;
cout<<"y = "; cin>>y;
cout<<"r = "; cin>>r;
}
float okrag::fnPole(float r)
{
float pole = PI*pow(r,2);
cout<<setprecision(3)<<"Pole = "<<pole<<endl;
return pole;
}
int main(int argc, char* argv[])
{
float a,b,r;
okrag A(a,b,r);
A.fnWypisz(a,b,r);
A.fnWczytaj(a,b,r);
A.fnPole(r);
EDIT : w sumie juz wiem: chyba najlepiej uzyc funkcji zaprzyjaznionej