algorytm

zaudi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 385
Rejestracja: 30 sty 2007, o 17:36
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź
Pomógł: 26 razy

algorytm

Post autor: zaudi »

napisz algorytm który kiedy wpiszesz 1 dodaje liczby z taśmy kiedy naciskasz 2 mnoży liczby z taśmy.
Awatar użytkownika
Undre
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1430
Rejestracja: 15 lis 2004, o 02:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja:
Podziękował: 3 razy
Pomógł: 92 razy

algorytm

Post autor: Undre »

Przykładowo ... ( tylko pozwolisz, że napisze po swojemu )

0) Definiujemy sobie elementy neutralne mnożenia i dodawania np x=0, y=1
1) Program pyta o liczbe na dzieńdobry ( wybór działania )
2) Zczytujemy liczbe
3) WARUNEK : Czy liczba = 1 ? ; TAK : idź do 4) ; NIE : WARUNEK : Czy liczba = 2 ? ; TAK idź do 5) ; NIE ; Idź do 6)
4) PĘTLA :
4a) Podaj liczbę
4b) Zczytaj liczbę
4c) WARUNEK : liczba = 0 ? ; TAK : idź do 6a) ; NIE idź do 4d)
4d) Wykonaj x=x+liczba
4e) Idź do 4a
5) PĘTLA
5a) Podaj liczbę
5b) Zczytaj liczbę
5c) WARUNEK : liczba = 1 ? ; TAK : idź do 6b) ; NIE idź do 5d)
5d) Wykonaj y=y*liczba
5e) Idź do 4a
6) Jeżeli tu trafiłeś, ZONK ( jakiś stosowny komunikat np )
6a) Wyświetl x
6b) Wyświetl y


Żeby nie było. To takie troche z dupy jest. Warunki 4c i 5c wymyśliłem sobie od tak. W założeniu nie można więc dodawać zero i mnożyć przez jedynkę, bo tym się zabawę kończy, nie było jednak narzuconych jakichś reguł, więc jest jak jest. Można to sobie zmienić. Rozrysowałbym to na bloczkach, ale nie ma jak, więc niechaj to styknie

Jeżeli będziesz pisał program, pamiętaj, że różnie to można rozwiązać. W samym programowaniu 80% "nauczycieli", z którymi miałem styczność, ostro twierdzi, że używanie skoków w programach to złe rozwiązanie. Cóż, na pewno nie jest boskie. Są wszak i tacy, którzy gorąco do tego zachęcają. Imo nie ma w tym nic złego o ile umie się nad takimi sztuczkami panować. Skoki do podprogramów przy asemblerze robiliśmy np non stop i nikt nie pitolił, że to jest złe Ale to taka tam moja dygresja
zaudi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 385
Rejestracja: 30 sty 2007, o 17:36
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź
Pomógł: 26 razy

algorytm

Post autor: zaudi »

gdzie ta pętla idzie do początku
i ma wwczytac liczby a ib
Awatar użytkownika
Undre
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1430
Rejestracja: 15 lis 2004, o 02:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja:
Podziękował: 3 razy
Pomógł: 92 razy

algorytm

Post autor: Undre »

piszac 5) PETLA mialem na mysli w obrebie tej petli wykonanie podpunktow 5a, 5b itd, wyjscie z petli opiera sie na warunku, nie wczytuje nigdzie dwoch liczb a i b, tylko lece tasmowo jak w poleceniu, jak juz uruchomisz powiedzmy dodawanie wpisujac poczatkowo 1, podany nastepnie ciag liczb zostanie zsumowany w zmiennej x. Tyle.
ODPOWIEDZ