[C++][Bazy danych] Wypis bazy danych na podstawie tablicy

Stefaniak1916
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 55
Rejestracja: 11 lut 2017, o 18:10
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 13 razy

[C++][Bazy danych] Wypis bazy danych na podstawie tablicy

Post autor: Stefaniak1916 »

Hej, robię w c++ program bazy danych i zrobiłem funkcję, która wypisuje posortowane alfabetycznie imiona z tablicy. Jednak chcę, żeby program nie tylko wypisywał imiona ale też inne dane danego imiennika - nazwisko, miasto, datę urodzin. Problem pojawia się, gdy imiona się powtarzają, wtedy następuje kilkakrotny wypis danych danego imiennika.
Wiem, że problem to wina użycia tych dwóch forów, jednak nie mogę wymyślić innego rozwiązania. Nie jestem zaawansowanym programistą, więc proszę o jak najprostsze wskazówki, rozwiązania.

Kod: Zaznacz cały

Nazwiska[k]//tablica z posortowanymi alfabetycznie nazwiskami
for (int k = 0; k < size; k++)
    {
        for (int j = 0; j < size; j++)
        {
            if (Nazwiska[k]==dane[j].imie)
            {
                cout<<endl;
                cout <<"Miejsce nr "<<j+1<<endl;
                cout <<"Imie: "<<dane[j].imie<<endl;
                cout <<"Nazwisko: "<<dane[j].nazwisko<<endl;
                cout <<"Miasto: "<<dane[j].miasto<<endl;
                cout <<"Data urodzenia: "<<dane[j].dzien<<"."<<dane[j].miesiac<<"."<<dane[j].rok<<endl;
            }
        }
    }
Ponury123
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 128
Rejestracja: 5 lip 2015, o 14:48
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: nie wiem
Podziękował: 11 razy
Pomógł: 24 razy

Re: [C++][Bazy danych] Wypis bazy danych na podstawie tablic

Post autor: Ponury123 »

Takie sortowanie najpierw po nazwisku(zmiennej z obiektu) i potem porównywanie nigdy nie jest dobrym pomysłem, lepiej napisać Comparator do porównywania dwóch obiektów/struktur. Kod poniżej.