[C++] Tablice, maksima, odwracanie elementów

aksikar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 29 sty 2017, o 20:40
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Świebo

[C++] Tablice, maksima, odwracanie elementów

Post autor: aksikar »

1.Znajdź minimum i maksimum w tablicy dwuwymiarowej liczb typu float.
2.Napisz funkcję, która dla danej tablicy znakowej odwróci kolejność elementów.
3.Oblicz iloczyn oraz iloraz dwóch liczb zespolonych \(\displaystyle{ z_1 = a + b_i}\) i \(\displaystyle{ z_2 = c + d_i}\).
4. Wprowadź \(\displaystyle{ n}\) liczb typu całkowitego lub rzeczywistego, a następnie
a) wyznacz sumę i średnią arytmetyczną,
b) powtórz punkt a) dla ciągu liczb zakończonego liczba 0 (bez wykonywania obliczeń
dla liczby 0).
Ostatnio zmieniony 6 mar 2017, o 09:34 przez Afish, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Staraj się lepiej dobierać nazwy tematów, tak by wskazywały o czym jest treść zadania.
Ponury123
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 128
Rejestracja: 5 lip 2015, o 14:48
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: nie wiem
Podziękował: 11 razy
Pomógł: 24 razy

[C++] Tablice, maksima, odwracanie elementów

Post autor: Ponury123 »

1. W pętli lecisz przez cała tablice, masz dwie zmienne typu float, maks i min - przypisz im wartość np. pierwszego elementu tablicy. Dla każdego indeksu wiersza/kolumny sprawdzasz czy dana liczba jest mniejsza od min/ większa od maks jeśli tak to przypisujesz tą wartość do odpowiedniej zmiennej.

2. Sprawdź ilość elementów i w pętli robisz tab[i]=tmp(zmienna zapasowa) tab[ilosc elementów - i] = tmp2, tab[i]=tmp2, tab[ilosc elementów - i] = tmp. W połowie przerywasz.

3. Potrzebujesz wiedzieć jak się liczy iloczyn oraz iloraz dwóch liczb zespolonych. Wczytujesz a i b dla pierwszej i drugiej liczby i liczysz.

4. Menu z wyborem inta lub float-a, robisz wektor(taki twór jak tablica, albo robisz tablice dynamiczną albo jakąś inna strukturę która Ci się podoba bo ma coś tam) dla danego typu wprowadzasz dane aż do zakończenia, np. klawisz esc kończy(switch, case), potem:
a) prosta funkcja licząca sumę i średnia(w pętli możesz do zmiennej dodawać kolejne elementy wektora, tablicy czy co tam wybierzesz)
b) to samo co w a) tyle że z if-em sprawdzasz czy i na jakiej pozycji jest zero i wywołujesz funkcje od miejsca początkowego(start) - najpierw pierwszy element tablicy do miejsca zera minus jeden(zero -1), start = zero, i znowu jedziesz i szukasz zera, znajdziesz to znowu funkcja(start, zero-1) i tak w kółko. Warto napisać tą funkcje tak że pobiera indeks startu i konca jako parametry
Ostatnio zmieniony 6 mar 2017, o 09:35 przez Afish, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawa wiadomości.
ODPOWIEDZ