[LAMER] nowa pozycja wektora w przestrzeni

niuteq
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 11 lip 2007, o 15:22
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: uklad sloneczny
Podziękował: 1 raz

[LAMER] nowa pozycja wektora w przestrzeni

Post autor: niuteq »

Na wstepie witam wszystkich, jako, ze to moj pierwszy post tutaj.

Sprawa wyglada tak: trenuje sobie Direct3D. Chcialem w swoim programie zaimplementowac kamere FPP. Jezeli chodzi o samo poruszanie (przod, tyl) to to juz mam. Problem pojawia sie kiedy chce dodac obracanie kamery wykorzystujac myszke. Do rzeczy:



Moje pytanie jest takie: jak wyznaczyc polozenie (wspolrzedne) wektora u, znajac dlugosc, pozycje wektora v i kat alfa? Jest na to jakis wzor? Pytam, bo albo mam braki w wiedzy, albo przez wakacje zapomnialem jak to sie liczylo...

PS. dodam, ze dlugosc drugiego wektora nie jest istotna, zawsze moge go znormalizowac.
Awatar użytkownika
g
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1552
Rejestracja: 21 sie 2004, o 16:44
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Pomógł: 59 razy

[LAMER] nowa pozycja wektora w przestrzeni

Post autor: g »

mnozysz przez macierz obrotu o \(\displaystyle{ -\alpha}\) i stosunek dlugosci \(\displaystyle{ u}\) i \(\displaystyle{ v}\).
niuteq
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 11 lip 2007, o 15:22
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: uklad sloneczny
Podziękował: 1 raz

[LAMER] nowa pozycja wektora w przestrzeni

Post autor: niuteq »

Dzieki serdeczne! ++ dla Ciebie
ODPOWIEDZ