Na wstepie witam wszystkich, jako, ze to moj pierwszy post tutaj.
Sprawa wyglada tak: trenuje sobie Direct3D. Chcialem w swoim programie zaimplementowac kamere FPP. Jezeli chodzi o samo poruszanie (przod, tyl) to to juz mam. Problem pojawia sie kiedy chce dodac obracanie kamery wykorzystujac myszke. Do rzeczy:
Moje pytanie jest takie: jak wyznaczyc polozenie (wspolrzedne) wektora u, znajac dlugosc, pozycje wektora v i kat alfa? Jest na to jakis wzor? Pytam, bo albo mam braki w wiedzy, albo przez wakacje zapomnialem jak to sie liczylo...
PS. dodam, ze dlugosc drugiego wektora nie jest istotna, zawsze moge go znormalizowac.
[LAMER] nowa pozycja wektora w przestrzeni
- g
- Użytkownik
- Posty: 1552
- Rejestracja: 21 sie 2004, o 16:44
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Pomógł: 59 razy
[LAMER] nowa pozycja wektora w przestrzeni
mnozysz przez macierz obrotu o \(\displaystyle{ -\alpha}\) i stosunek dlugosci \(\displaystyle{ u}\) i \(\displaystyle{ v}\).