[Algorytmy] Wyliczenie poziomu z punktów gracza

QwasiX
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 19 cze 2015, o 17:34
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Małopolskie

[Algorytmy] Wyliczenie poziomu z punktów gracza

Post autor: QwasiX »

Witam wszystkich!
Nie wiem czy pisze w odpowiednim dziale, więc jeśli się pomyliłem to przepraszam.
Potrzebuje pewnej formy pomocy, jestem w trakcie pisania takiego dodatku do pewnej gry który ma na zadaniu rozszerzenie jej możliwości, gracze w niej mają coś takiego jak punkty które zdobywają za grę, i chcę zrobić coś w stylu poziomów które będą wyliczane na podstawie ilości punktów które zdobył gracz, będą one zapisywane itd.
Problem w tym że nie wiem jak obliczyć to czysto matematycznie, bez potrzeby zapisywania przedziałów punktowych dla każdego poziomu i sprawdzanie czy gracz się w nich mieści używając pętli, bo wydaje mi się że można to zrobić dużo prościej, tylko nie mogę ruszyć głową jak. Nie chce też robić tak prosto, że np poziom 1 \(\displaystyle{ = 0-1000}\) pkt, poziom 2 \(\displaystyle{ = 1001 - 2000}\) etc tylko zwiększać z każdym poziomem ilość potrzebnych punktów (o stałą wartość)

Więc wyglądałoby to mniej więcej tak: do każdego poziomu doliczana byłaby wielokrotność danej ilości punktów, odpowiednio od poziomu. Przyjmijmy że dokładany "bonus" do poziomu wynosiłby \(\displaystyle{ \mbox{poziom} \cdot 200}\), przedział pierwszego poziomu wyglądałby tak:
\(\displaystyle{ \left\langle 0; \left( 1 \cdot 1000 \right) +1 \cdot 200 \right\rangle}\)
Drugiego \(\displaystyle{ \left( \left( 1 \cdot 1000 \right) +1 \cdot 200; \left( 2 \cdot 1000 \right) +2 \cdot 200\rangle}\)
Czyli, pierwszy poziom: \(\displaystyle{ 0-1200}\), drugi: \(\displaystyle{ 1201-2400}\) itd.
Mógłbym oczywiście próbować robić pętle od pierwszego poziomu i sprawdzać czy ilość punktów należy do przedziału aż w końcu trafiłbym na odpowiedni poziom, ale myślę że da się to jakoś prosto obliczyć tylko moja durna głowa nie może na nic wpaść (z powodu tego zmiennego "bonusu")
Jeśli moglibyście pomóc, podać jakiś pomysł lub jak zrobić to inaczej byłbym bardzo wdzięczny
Z góry dziękuje.
Ostatnio zmieniony 23 cze 2015, o 14:28 przez Afish, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód: Brak LaTeX-a. Proszę zapoznaj się z instrukcją: http://matematyka.pl/latex.htm . Temat umieszczony w złym dziale.
Awatar użytkownika
Zordon
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4977
Rejestracja: 12 lut 2008, o 21:42
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 75 razy
Pomógł: 910 razy

[Algorytmy] Wyliczenie poziomu z punktów gracza

Post autor: Zordon »

Zrób pętlę, nie wiem niby dlaczego takie rozwiązanie Ci się nie podoba. Zdecydowanie mniejsza szansa na zrobienie błędu, a koszt obliczeń zerowy.
Afish
Moderator
Moderator
Posty: 2828
Rejestracja: 15 cze 2008, o 15:45
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Seattle, WA
Podziękował: 3 razy
Pomógł: 356 razy

[Algorytmy] Wyliczenie poziomu z punktów gracza

Post autor: Afish »

Przecież to jest po prostu \(\displaystyle{ \left\lfloor \frac{\max \left( \text{punkty}-1; 0 \right) }{1200}}\right\rfloor + 1}\).
ODPOWIEDZ