problemy przy nauce C++
-
- Użytkownik
- Posty: 38
- Rejestracja: 18 lis 2006, o 13:26
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Szczucin
- Podziękował: 2 razy
problemy przy nauce C++
Witam, chciałem się teraz nauczyć języka C++ no i uczę się go z książki symfonia c++, ale mam kłopot. Jak np. w programie Dev-C++ mogę wyświetlić spis funkcji bibliotecznych?
Jak mam zlinkować program składający się z kilku plików?
Jak mam zlinkować program składający się z kilku plików?
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2007, o 22:48 przez kuba.bobas, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 311
- Rejestracja: 15 mar 2007, o 16:52
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 28 razy
- Pomógł: 54 razy
problemy przy nauce C++
Biblioteki mogą być różne np. STL o jaką Ci dokładnie chodzi?
Możesz zajrzeć tutaj:
http://www.cplusplus.com/
A co do kilku plików to podam Ci na przykładzie:
1) Tworzysz nowy projekt i w nim pliki:
a) main.cpp
b) cos.cpp
c) cos.h
2) Teraz uzupełniasz pliki:
a) main.cpp
b) cos.cpp
c) cos.h
Kompilujesz i masz kilka plików tak jak chciałeś
Jeszcze jedna taka skromna uwaga radziłbym zmienić kompilator na Visual
Możesz zajrzeć tutaj:
Kod: Zaznacz cały
http://gcc.gnu.org/
http://www.cplusplus.com/
A co do kilku plików to podam Ci na przykładzie:
1) Tworzysz nowy projekt i w nim pliki:
a) main.cpp
b) cos.cpp
c) cos.h
2) Teraz uzupełniasz pliki:
a) main.cpp
Kod: Zaznacz cały
#include <iostream>
#include "cos.h"
using namespace std;
int main()
{
int a=0, b=0;
cin >> a >> b;
dodaj(a,b);
cout << endl;
system("pause");
return 0;
}
Kod: Zaznacz cały
#include <iostream>
#include "cos.h"
using namespace std;
void dodaj(int a, int b)
{
cout << a << " + " << b << " = " << a+b;
}
Kod: Zaznacz cały
#ifndef __COS__
#define __COS__
#include <iostream>
void dodaj(int a, int b);
#endif
Jeszcze jedna taka skromna uwaga radziłbym zmienić kompilator na Visual
-
- Użytkownik
- Posty: 38
- Rejestracja: 18 lis 2006, o 13:26
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Szczucin
- Podziękował: 2 razy
problemy przy nauce C++
Słyszałem o tym kompilatorze wiele dobrego i dlatego robie na nim, dlaczego radzisz zmienić?
Mam niby Borland Developer Studio 2006 ale strasznie ciężki, długo się włancza.
Mam niby Borland Developer Studio 2006 ale strasznie ciężki, długo się włancza.
-
- Użytkownik
- Posty: 311
- Rejestracja: 15 mar 2007, o 16:52
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 28 razy
- Pomógł: 54 razy
problemy przy nauce C++
Dev nadaje się na początek natomiast gdy zaczniesz w WinAPI lub OpenGL to zobaczysz wady tego środowiska, ale ja na początku też pisałem w Dev-ie ponieważ Visual za długo kompiluje. Poza tym Dev nie jest już rozwijany i nie ma w tym środowisku dobrej pomocy.
- Undre
- Użytkownik
- Posty: 1430
- Rejestracja: 15 lis 2004, o 02:05
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: UĆ
- Podziękował: 3 razy
- Pomógł: 92 razy
problemy przy nauce C++
hmm
Dev - mily w obsludze, nie mialem problemow z prostymi aplikacjami wykorzystujacymi OpenGL ( tylko zeby nie bylo korzystalem z GLUTa i nie napisalem tam Quake'a czy cos ), niemniej nie jest to srodowisko typu RAD, ciezko wiec podchodzic do niego na powaznie, jak zreszta nadmieniono nie jest to cos aktywnie rozwijanego i posiadajacego technical support ( w koncu co, za friko ? )
Visual - osobiscie mnie wnerwia, sa ludzie ktorzy akurat lubia Visuala ale "jeden lubi ogorki drugi ogrodnika corki" i ja akurat fanem Visuala nie jestem ( jak i fanem MS ). Niemniej licencja nie jest droga, mozna kupic kopie i zakladajac ze napisaloby sie cos, co by sie sprzedalo, szybko by sie zwrocilo. Poza tym caly MSDN do dyspozycji ;]
Builder - imo ta aplikacja typu RAD jest milsza w obsludze od Visuala, pracowalem na wersji 6, plotki zas chodza ze najnowszy Builder 2006 to lekka pomylka, poza tym za Builderka trza niezle zabulic. Co do stwierdzenia powyzej ze "za dlugo sie włancza" - moze za slaby kompik ?
Najlepiej umiec robic w kazdym, co jak pojdzie sie w przyszlosci do jakiejs firmy w ktorej beda mieli licencje na konkretny kompilator w ktorym bedzie trzeba robic ?
Dev - mily w obsludze, nie mialem problemow z prostymi aplikacjami wykorzystujacymi OpenGL ( tylko zeby nie bylo korzystalem z GLUTa i nie napisalem tam Quake'a czy cos ), niemniej nie jest to srodowisko typu RAD, ciezko wiec podchodzic do niego na powaznie, jak zreszta nadmieniono nie jest to cos aktywnie rozwijanego i posiadajacego technical support ( w koncu co, za friko ? )
Visual - osobiscie mnie wnerwia, sa ludzie ktorzy akurat lubia Visuala ale "jeden lubi ogorki drugi ogrodnika corki" i ja akurat fanem Visuala nie jestem ( jak i fanem MS ). Niemniej licencja nie jest droga, mozna kupic kopie i zakladajac ze napisaloby sie cos, co by sie sprzedalo, szybko by sie zwrocilo. Poza tym caly MSDN do dyspozycji ;]
Builder - imo ta aplikacja typu RAD jest milsza w obsludze od Visuala, pracowalem na wersji 6, plotki zas chodza ze najnowszy Builder 2006 to lekka pomylka, poza tym za Builderka trza niezle zabulic. Co do stwierdzenia powyzej ze "za dlugo sie włancza" - moze za slaby kompik ?
Najlepiej umiec robic w kazdym, co jak pojdzie sie w przyszlosci do jakiejs firmy w ktorej beda mieli licencje na konkretny kompilator w ktorym bedzie trzeba robic ?
- Szemek
- Użytkownik
- Posty: 4819
- Rejestracja: 10 paź 2006, o 23:03
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 43 razy
- Pomógł: 1407 razy
problemy przy nauce C++
Akurat Visual C++ 2005 Express Edition jest za friko i myślę, że warto go zainstalować i przetestować. Jednym z przydatniejszych rzeczy w Visualu jest IntelliSense czyli moduł automatycznego uzupełniania kodu, można popatrzeć jak wygląda składnia danej funkcji, przyspiesza wpisywanie kodu
do przeglądania plików nagłówkowych w Devie
na nazwie jakiegoś pliku nagłówkowego np. stdio.h, iostream.h
Ctrl+Lewy przycisk myszy
od siebie polecam stronkę
do przeglądania plików nagłówkowych w Devie
na nazwie jakiegoś pliku nagłówkowego np. stdio.h, iostream.h
Ctrl+Lewy przycisk myszy
od siebie polecam stronkę
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2007, o 13:48 przez Szemek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ivenesco
- Użytkownik
- Posty: 54
- Rejestracja: 18 lut 2007, o 11:30
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 4 razy
- Pomógł: 6 razy
problemy przy nauce C++
Co do Visuala: Licencja nie jest droga... Wersja Express jest za darmo (również do celów komercyjnych). Osobiście polecam Ale jeśli chodzi o początki, to dev-c++ wystarczy całkowicie. Chociaż lepiej od początku pisać w Borlandzie (nie polecam ), albo Visualu, ponieważ mają swoje cechy charakterystyczne, do których trzeba się przyzwyczaić.
-
- Użytkownik
- Posty: 414
- Rejestracja: 15 mar 2007, o 15:15
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: C:/WINDOWS/pulpit
- Podziękował: 104 razy
- Pomógł: 11 razy
problemy przy nauce C++
Borland mi jakos nie odpoiwadal...Szczegolnie jak zaczynalem, jakos nie moglem nic w tym zrobic, co chwila jakies bledy. I to dziwne., bo gdy wkeljalem do Deva, to dzialalo bez problemu, dlatego teraz robie w Devie (:
- Szemek
- Użytkownik
- Posty: 4819
- Rejestracja: 10 paź 2006, o 23:03
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 43 razy
- Pomógł: 1407 razy
problemy przy nauce C++
Niestety w Devie chodzą takie kody, które nie przyjmie Visual albo narzędzie Borlanda, przykład to tablica której rozmiar jest podawany przez użytkownika
na Devie chodzi, na Visualu wyskakują błędy
sztuką jest jeszcze umiejętność rozpoznania znaczenia błędów
Ivenesco, masz rację trzeba się przyzwyczaić, ponieważ każdy z tych programów ma cechy charakterystyczne, dla przykładu w Devie są pliki nagłówkowe, których w Visualu nie ma
Kod: Zaznacz cały
#include<iostream>
int main()
{
int a;
std::cin>>a;
int tab[a];
}
sztuką jest jeszcze umiejętność rozpoznania znaczenia błędów
Ivenesco, masz rację trzeba się przyzwyczaić, ponieważ każdy z tych programów ma cechy charakterystyczne, dla przykładu w Devie są pliki nagłówkowe, których w Visualu nie ma
- Ivenesco
- Użytkownik
- Posty: 54
- Rejestracja: 18 lut 2007, o 11:30
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 4 razy
- Pomógł: 6 razy
problemy przy nauce C++
Szemek,
#include
#include "plik.h"
W Visualu występują jak najbardziej
Hm.. Co masz na myśli? Pliki nagłówkowe to #include np.:Devie są pliki nagłówkowe, których w Visualu nie ma
#include
#include "plik.h"
W Visualu występują jak najbardziej
-
- Użytkownik
- Posty: 311
- Rejestracja: 15 mar 2007, o 16:52
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 28 razy
- Pomógł: 54 razy
problemy przy nauce C++
Bo to jest niezgodne ze składnią C++.Szemek pisze:Kod:
#include
int main()
{
int a;
std::cin>>a;
int tab[a];
}
Powinno być tak:
Kod: Zaznacz cały
#include<iostream>
int main()
{
int a, *wsk;
std::cin>>a;
wsk = new int[a];
}
Kod: Zaznacz cały
int t[10];
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2007, o 16:28 przez Rafal88K, łącznie zmieniany 1 raz.
- Szemek
- Użytkownik
- Posty: 4819
- Rejestracja: 10 paź 2006, o 23:03
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 43 razy
- Pomógł: 1407 razy
problemy przy nauce C++
nieprecyzyjnie to napisałem (język pisany też może być źródłem nieporozumień ), są różnice w występowaniu niektórych plików nagłówkowychIvenesco pisze:W Visualu występują jak najbardziej
jakaś biblioteka może być w Devie, np windows.h , a w Visualu może jej nie być
to też trzeba wziąć pod uwagę, chociaż te najczęściej potrzebne i używane to powinny być przy każdym z tych programów
Rafal88K, dzięki za wyłuszczenie dokładne tego problemu, ale ja już to wiem,
chodziło mi o to, że w Devie można pisać niezgodnie ze standardami
warto na to być uczulonym
PS: a poza tym nie przepadam za tablicą w jakiejkolwiek postaci, nawet dynamicznej
dla mnie wygodniejszy jest vector
- Ivenesco
- Użytkownik
- Posty: 54
- Rejestracja: 18 lut 2007, o 11:30
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 4 razy
- Pomógł: 6 razy
problemy przy nauce C++
Właśnie taka jest największa różnica między Devem a Visualem: Dev-c++ pozwala na niezgodności ze standardem C++ ISO/ANSI. I dlatego często ludzie przesiadając się z Deva na VC++ mówią, że Visual jest 'ograniczony' Że tak sparafrazuję: Nieznajomość standardów szkodzi