[Algorytmy] Obliczanie pola powierzchni figury płaskiej

Awatar użytkownika
Peter Zof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 585
Rejestracja: 30 cze 2012, o 16:07
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa (MIMUW) / Pułtusk
Podziękował: 88 razy
Pomógł: 66 razy

[Algorytmy] Obliczanie pola powierzchni figury płaskiej

Post autor: Peter Zof »

Witam, mam do rozwiązania pewien problem. Mianowicie użytkownik podaje współrzędne dwóch punktów płaszczyzny. Punkty te reprezentują jakąś figurę (dajmy na to, że użytkownik jest dla nas wyrozumiały i zawsze dobiera punkty tak iż reprezentują one figurę płaską wypukłą). Naszym (moim ) zadaniem jest znaleźć algorytm, który policzy pole powierzchni tej figury. Otóż rozpisałem sobie kilka konkretnych przykładów i doszedłem do wniosku że otrzymam całkiem przyzwoitą złożoność obliczeniową jeżeli podzielę wielokąt na trójkąty. I tu jest problem, bo nie mam za bardzo pomysłu jak logicznie podzielić ten wielokąt na trójkąty. Czytałem pewien artykuł o sortowaniu biegunowym punktów (sortowanie kątowe), jednak nie miałem jeszcze nigdy wcześniej styczności z zagadnieniami geometrii obliczeniowej Będę wdzięczny za pomoc!
Ostatnio zmieniony 20 mar 2014, o 17:18 przez Afish, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawa wiadomości.
norwimaj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5101
Rejestracja: 11 mar 2011, o 16:31
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 52°16'37''N 20°52'45''E
Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1001 razy

[Algorytmy] Obliczanie pola powierzchni figury płaskiej

Post autor: norwimaj »

Jeśli wielokąt jest wypukły, to wystarczy poprowadzić wszystkie przekątne z ustalonego wierzchołka.

Jeśli nie, to też można tak zrobić, tylko że pola niektórych trójkątów należy liczyć z ujemnym znakiem.
ODPOWIEDZ