[Algorytmy] Obliczanie pola powierzchni figury płaskiej
- Peter Zof
- Użytkownik
- Posty: 585
- Rejestracja: 30 cze 2012, o 16:07
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa (MIMUW) / Pułtusk
- Podziękował: 88 razy
- Pomógł: 66 razy
[Algorytmy] Obliczanie pola powierzchni figury płaskiej
Witam, mam do rozwiązania pewien problem. Mianowicie użytkownik podaje współrzędne dwóch punktów płaszczyzny. Punkty te reprezentują jakąś figurę (dajmy na to, że użytkownik jest dla nas wyrozumiały i zawsze dobiera punkty tak iż reprezentują one figurę płaską wypukłą). Naszym (moim ) zadaniem jest znaleźć algorytm, który policzy pole powierzchni tej figury. Otóż rozpisałem sobie kilka konkretnych przykładów i doszedłem do wniosku że otrzymam całkiem przyzwoitą złożoność obliczeniową jeżeli podzielę wielokąt na trójkąty. I tu jest problem, bo nie mam za bardzo pomysłu jak logicznie podzielić ten wielokąt na trójkąty. Czytałem pewien artykuł o sortowaniu biegunowym punktów (sortowanie kątowe), jednak nie miałem jeszcze nigdy wcześniej styczności z zagadnieniami geometrii obliczeniowej Będę wdzięczny za pomoc!
Ostatnio zmieniony 20 mar 2014, o 17:18 przez Afish, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawa wiadomości.
Powód: Poprawa wiadomości.
-
- Użytkownik
- Posty: 5101
- Rejestracja: 11 mar 2011, o 16:31
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: 52°16'37''N 20°52'45''E
- Podziękował: 4 razy
- Pomógł: 1001 razy
[Algorytmy] Obliczanie pola powierzchni figury płaskiej
Jeśli wielokąt jest wypukły, to wystarczy poprowadzić wszystkie przekątne z ustalonego wierzchołka.
Jeśli nie, to też można tak zrobić, tylko że pola niektórych trójkątów należy liczyć z ujemnym znakiem.
Jeśli nie, to też można tak zrobić, tylko że pola niektórych trójkątów należy liczyć z ujemnym znakiem.