Mam już napisany kod programu, prawie cały, bo jeszcze potrzebuje jednej rzeczy. A mianowicie archiwizowania do pliku stanu pracy programu w chwili jego przerwania, tak aby po jego uruchomieniu rozpoczął on działanie od tego etapu, w jakim zostało ono przerwane.
Nie wiem jak to zrobić. Program cały czas się wykonuje w jednej pętli while, więc domyślam się że na jej końcu trzeba napisać coś w stylu fprintf(stream, "%s", stan programu), tyle że to jest pewnie tylko cząstka tego co trzeba dopisać.
Jak to zarchiwizować? Może ktoś zna jakąś stronę gdzie to jest opisane ?
[C++] Zapisanie stanu programu
-
- Użytkownik
- Posty: 20
- Rejestracja: 3 lip 2013, o 18:22
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lokalizacja
- Podziękował: 16 razy
[C++] Zapisanie stanu programu
Ostatnio zmieniony 4 wrz 2013, o 15:48 przez Afish, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Staraj się lepiej dobierać nazwy tematów, tak by wskazywały o czym jest treść zadania.
Powód: Staraj się lepiej dobierać nazwy tematów, tak by wskazywały o czym jest treść zadania.
-
- Użytkownik
- Posty: 145
- Rejestracja: 16 lis 2007, o 09:06
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gniezno
- Podziękował: 2 razy
- Pomógł: 27 razy
[C++] Zapisanie stanu programu
Jeżeli masz klasę odpowiadającą "szachownicy" to wystarczy że zapiszesz w pliku na których miejscach znajdują się pionki (białe oraz czarne), trudno powiedzieć nie wiedząc jaką masz strukturę danych w swoim programie.
Przykładowo tworzysz plik save.data, program po uruchomieniu sprawdza czy taki plik istnieje jeżeli tak to wczytuję dane odnośnie pozycji pionków. Po ukończonej grze plik możesz skasować.
Przykładowo tworzysz plik save.data, program po uruchomieniu sprawdza czy taki plik istnieje jeżeli tak to wczytuję dane odnośnie pozycji pionków. Po ukończonej grze plik możesz skasować.
[C++] Zapisanie stanu programu
Najlepiej użyć do tego bazę danych. Jak będziesz zdecydowany, daj znać. Pomogę Ci przez to przejść.