Programowanie gier 2d i 3d->książka

Awatar użytkownika
Peter Zof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 585
Rejestracja: 30 cze 2012, o 16:07
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa (MIMUW) / Pułtusk
Podziękował: 88 razy
Pomógł: 66 razy

Programowanie gier 2d i 3d->książka

Post autor: Peter Zof »

Witam!

Od pewnego czasu próbuję się wkręcać do GD (game devu) i szukam odpowiedniej literatury. Wiadomo, że jako 'nowy' nie będę uderzał w OpenGL'a czy DirectX, więc zająłem się programowaniem gier 2D (mapy kafelkowe itp;) do tej pory wyskrobałem Sokobana itp; Do rzeczy! Czy opłaca mi się kupować książkę wprowadzającą do programowania gier 2d i 3d w języku Pascal, dodatkowo tłumaczącą podstawy asma?

Tutaj link do książki:



Zastanawiam się nad nią ponieważ ma bardzo dobre opinie, jednak czy nie jest zbyt przestarzała (tak twierdzą niektóre osoby), z drugiej strony pewne mechanizmy nigdy nie zostaną wyparte (logika gry).

Proszę o odpowiedzi ! (:
Awatar użytkownika
Althorion
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4541
Rejestracja: 5 kwie 2009, o 18:54
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 9 razy
Pomógł: 662 razy

Programowanie gier 2d i 3d->książka

Post autor: Althorion »

Moim zdaniem zdecydowanie nie warto. Pascala w produkcji gier komputerowych chyba nikt już nie używa (w każdym razie ja żadnej takiej firmy nie kojarzę, czy to wśród dużych graczy, czy producentów niezależnych), z asmem zdaje się też coraz mniej osób się bawi.

Na Twoim miejscu poszukałbym czegoś o projektowaniu od strony koncepcyjnej (nawet niekoniecznie gier jako takich, raczej coś o inżynierii oprogramowania) i wsparł to opanowaniem jakiegoś gotowego silnika gier, na przykład .
Awatar użytkownika
wujomaro
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2154
Rejestracja: 27 lis 2009, o 19:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 11 razy
Pomógł: 299 razy

Programowanie gier 2d i 3d->książka

Post autor: wujomaro »

Tutaj się włączę. Unity 3D jest świetnym narzędziem do takich spraw. Zdecydowanie polecam.
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Peter Zof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 585
Rejestracja: 30 cze 2012, o 16:07
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa (MIMUW) / Pułtusk
Podziękował: 88 razy
Pomógł: 66 razy

Programowanie gier 2d i 3d->książka

Post autor: Peter Zof »

Ale czy nie powinienem najpierw poznać mechanizmów gier 2D, aby przejść do trójwymiarowej sceny?
Awatar użytkownika
Althorion
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4541
Rejestracja: 5 kwie 2009, o 18:54
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 9 razy
Pomógł: 662 razy

Programowanie gier 2d i 3d->książka

Post autor: Althorion »

Nie ma powodów, by nie wykorzystać tego silnika do tworzenia gier dwuwymiarowych, do tego też jest wykorzystywane, chociażby w czy w .

Poza tym nie bardzo widzę dlaczego miałbyś koniecznie umieć operować w dwuwymiarze by przejść do trójwymiaru. Wiele rzeczy projektuje się tak samo, ale sporo jest zupełnie innych.
Awatar użytkownika
Peter Zof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 585
Rejestracja: 30 cze 2012, o 16:07
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa (MIMUW) / Pułtusk
Podziękował: 88 razy
Pomógł: 66 razy

Programowanie gier 2d i 3d->książka

Post autor: Peter Zof »

Może źle się wyraziłem. Jak wiadomo programowanie w 3D jest troszeczkę trudniejsze, a w 2D nabrałbym znajomości pewnych algorytmów i ogólnie 'typowych' problemów związanych z grami.
ODPOWIEDZ