Witam!
Od pewnego czasu próbuję się wkręcać do GD (game devu) i szukam odpowiedniej literatury. Wiadomo, że jako 'nowy' nie będę uderzał w OpenGL'a czy DirectX, więc zająłem się programowaniem gier 2D (mapy kafelkowe itp;) do tej pory wyskrobałem Sokobana itp; Do rzeczy! Czy opłaca mi się kupować książkę wprowadzającą do programowania gier 2d i 3d w języku Pascal, dodatkowo tłumaczącą podstawy asma?
Tutaj link do książki:
Zastanawiam się nad nią ponieważ ma bardzo dobre opinie, jednak czy nie jest zbyt przestarzała (tak twierdzą niektóre osoby), z drugiej strony pewne mechanizmy nigdy nie zostaną wyparte (logika gry).
Proszę o odpowiedzi ! (:
Programowanie gier 2d i 3d->książka
- Althorion
- Użytkownik
- Posty: 4541
- Rejestracja: 5 kwie 2009, o 18:54
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 9 razy
- Pomógł: 662 razy
Programowanie gier 2d i 3d->książka
Moim zdaniem zdecydowanie nie warto. Pascala w produkcji gier komputerowych chyba nikt już nie używa (w każdym razie ja żadnej takiej firmy nie kojarzę, czy to wśród dużych graczy, czy producentów niezależnych), z asmem zdaje się też coraz mniej osób się bawi.
Na Twoim miejscu poszukałbym czegoś o projektowaniu od strony koncepcyjnej (nawet niekoniecznie gier jako takich, raczej coś o inżynierii oprogramowania) i wsparł to opanowaniem jakiegoś gotowego silnika gier, na przykład .
Na Twoim miejscu poszukałbym czegoś o projektowaniu od strony koncepcyjnej (nawet niekoniecznie gier jako takich, raczej coś o inżynierii oprogramowania) i wsparł to opanowaniem jakiegoś gotowego silnika gier, na przykład .
- Althorion
- Użytkownik
- Posty: 4541
- Rejestracja: 5 kwie 2009, o 18:54
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 9 razy
- Pomógł: 662 razy
Programowanie gier 2d i 3d->książka
Nie ma powodów, by nie wykorzystać tego silnika do tworzenia gier dwuwymiarowych, do tego też jest wykorzystywane, chociażby w czy w .
Poza tym nie bardzo widzę dlaczego miałbyś koniecznie umieć operować w dwuwymiarze by przejść do trójwymiaru. Wiele rzeczy projektuje się tak samo, ale sporo jest zupełnie innych.
Poza tym nie bardzo widzę dlaczego miałbyś koniecznie umieć operować w dwuwymiarze by przejść do trójwymiaru. Wiele rzeczy projektuje się tak samo, ale sporo jest zupełnie innych.
- Peter Zof
- Użytkownik
- Posty: 585
- Rejestracja: 30 cze 2012, o 16:07
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa (MIMUW) / Pułtusk
- Podziękował: 88 razy
- Pomógł: 66 razy
Programowanie gier 2d i 3d->książka
Może źle się wyraziłem. Jak wiadomo programowanie w 3D jest troszeczkę trudniejsze, a w 2D nabrałbym znajomości pewnych algorytmów i ogólnie 'typowych' problemów związanych z grami.