Kod: Zaznacz cały
//1. Klasa Program
namespace zadanie
{
public abstract class Program
{
public Program() {
}
public abstract double PoleObliczanie();
public virtual void wyswietlanie() {
}
}
}
//2. Klasa Przestrzenna
namespace zadanie
{
public abstract class Przestrzenna : Program
{
public Przestrzenna()
{
}
public abstract double ObjetoscObliczanie();
}
}
//3. Klasa RysujFigure
namespace zadanie
{
public interface RysujFigure
{
void Rysuj();
void kolorRysuj();
void kolorWypel();
}
}
//4. Klasa walec
namespace zadanie
{
public class walec : Przestrzenna, RysujFigure
{
private double v;
private double s;
private double o;
public walec()
{
}
public walec(double v, double s, double o)
{
this.v=v;
this.s=s;
this.o=o;
}
public override double ObjetoscObliczanie()
{
double podstawa=Math.PI*Math.Pow(v,2);
double c=(podstawa*o)/3;
return c;
}
public override double PoleObliczanie()
{
double polepodstawa=Math.PI*Math.Pow(v,2);
return polepodstawa;
}
public override void wyswietlanie()
{
Console.WriteLine("Klasa walec wynosi " + PoleObliczanie() + " " + ObjetoscObliczanie());
Console.WriteLine("Rysuję walec w kolorze niebieskim");
}
public void Rysuj()
{
kolorRysuj();
kolorWypel();
Console.WriteLine("Rysuję walec w kolorze niebieskim");
}
public void kolorRysuj()
{
Console.WriteLine("Ustawiam kolor zielony");
}
public void kolorWypel()
{
Console.WriteLine("Ustawiam kolor niebieski");
}
public double R {
get {
return v;
}
set {
v=value;
}
}
public double S {
get {
return s;
}
set {
s=value;
}
}
public double O {
get {
return o;
}
set
{
o=value;
}
}
}
}//klasa walec