[Obiektowość] Program do nauki tabliczki mnożenia

XMukiX
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 25 lis 2009, o 19:57
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Polska

[Obiektowość] Program do nauki tabliczki mnożenia

Post autor: XMukiX »

Czy jest tutaj ktoś kto potrafi zrobić to zadanie?
Napisz obiektowy program do nauki tabliczki mnożenia wykorzystujący funkcje dziedziczenia. Program może działać następująco:
a. losuje dwie liczby całkowite
b. pyta o wynik ich mnożenia
c. podaje informację o odpowiedzi i wyświetla poprawny wynik w przypadku złej odpowiedzi.
Z góry dziekuję za pomoc
Ostatnio zmieniony 3 lis 2012, o 21:39 przez Afish, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Staraj się lepiej dobierać nazwy tematów, tak by wskazywały o czym jest treść zadania.
Ser Cubus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1406
Rejestracja: 6 maja 2012, o 22:46
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska
Podziękował: 107 razy
Pomógł: 145 razy

[Obiektowość] Program do nauki tabliczki mnożenia

Post autor: Ser Cubus »

czego dokładnie nie rozumiesz i czemu chcesz do takiego programy wciskać obiektowość?
royas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 363
Rejestracja: 24 sie 2012, o 09:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Cieszyn
Pomógł: 80 razy

[Obiektowość] Program do nauki tabliczki mnożenia

Post autor: royas »

No tak. Z tą obiektowością na siłę to może być problem. Spróbuj takie coś:

Kod: Zaznacz cały

klasa Pytanie
   metody abstrakcyjne (czysto wirtualne): void wyświetl(), bool sprawdźOdp(int), int poprawnaOdp.
klasa PytanieMnożenie extends Pytanie
   implementacja metod z Pytanie.
klasa GeneratorPytań
    abstrakcyjna metoda: Pytanie generuj()
klasa GeneratorMnożeń extends  GeneratorPytań
   implementacja metod z GeneratorPytań
Do tego jakaś funkcja obsługująca pojedyncze zadanie, operująca na GeneratorPytań i Pytanie.

Kod: Zaznacz cały

void zadajPytanie(GeneratorPytań gen)
   Pytanie p=gen.generuj()
   p.wyświetl()
   int odp
   wczyaj odp
   if (p.sprawdzOdp(odp))
        print "OK"
   else
        print "Zle"; print p.poprawnaOdp.
Taka hierarchia klas pozwala na rozszerzenie programu o naukę innych działań. Nie pisałaś o jaki język programowania Ci chodzi, więc pisałem w jakimś pseudkodzie.
Ser Cubus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1406
Rejestracja: 6 maja 2012, o 22:46
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska
Podziękował: 107 razy
Pomógł: 145 razy

[Obiektowość] Program do nauki tabliczki mnożenia

Post autor: Ser Cubus »

przecież do tego zadania wystarczy najzwyklejsza pętla

tworzenie klasy, aby zawrzeć w niej 1 funkcje jest strasznie nieefektywne. XMukiX, jesteś pewien treści zadania?
royas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 363
Rejestracja: 24 sie 2012, o 09:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Cieszyn
Pomógł: 80 razy

[Obiektowość] Program do nauki tabliczki mnożenia

Post autor: royas »

Większość zadań na wstępnym etapie nauki to raczej jest kod "zabawowy" a nie produkcyjny. Nie jest ani trochę istotne, że można to zrobić jedną pętlą, bo takie zadanie ma uczyć jakiejś zabawy z obiektami. Nie można takich zadań traktować całkiem serio.
ODPOWIEDZ