Czy jest tutaj ktoś kto potrafi zrobić to zadanie?
Napisz obiektowy program do nauki tabliczki mnożenia wykorzystujący funkcje dziedziczenia. Program może działać następująco:
a. losuje dwie liczby całkowite
b. pyta o wynik ich mnożenia
c. podaje informację o odpowiedzi i wyświetla poprawny wynik w przypadku złej odpowiedzi.
Z góry dziekuję za pomoc
[Obiektowość] Program do nauki tabliczki mnożenia
[Obiektowość] Program do nauki tabliczki mnożenia
Ostatnio zmieniony 3 lis 2012, o 21:39 przez Afish, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Staraj się lepiej dobierać nazwy tematów, tak by wskazywały o czym jest treść zadania.
Powód: Staraj się lepiej dobierać nazwy tematów, tak by wskazywały o czym jest treść zadania.
-
- Użytkownik
- Posty: 363
- Rejestracja: 24 sie 2012, o 09:27
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Cieszyn
- Pomógł: 80 razy
[Obiektowość] Program do nauki tabliczki mnożenia
No tak. Z tą obiektowością na siłę to może być problem. Spróbuj takie coś:
Do tego jakaś funkcja obsługująca pojedyncze zadanie, operująca na GeneratorPytań i Pytanie.
Taka hierarchia klas pozwala na rozszerzenie programu o naukę innych działań. Nie pisałaś o jaki język programowania Ci chodzi, więc pisałem w jakimś pseudkodzie.
Kod: Zaznacz cały
klasa Pytanie
metody abstrakcyjne (czysto wirtualne): void wyświetl(), bool sprawdźOdp(int), int poprawnaOdp.
klasa PytanieMnożenie extends Pytanie
implementacja metod z Pytanie.
klasa GeneratorPytań
abstrakcyjna metoda: Pytanie generuj()
klasa GeneratorMnożeń extends GeneratorPytań
implementacja metod z GeneratorPytań
Kod: Zaznacz cały
void zadajPytanie(GeneratorPytań gen)
Pytanie p=gen.generuj()
p.wyświetl()
int odp
wczyaj odp
if (p.sprawdzOdp(odp))
print "OK"
else
print "Zle"; print p.poprawnaOdp.
-
- Użytkownik
- Posty: 1406
- Rejestracja: 6 maja 2012, o 22:46
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Polska
- Podziękował: 107 razy
- Pomógł: 145 razy
[Obiektowość] Program do nauki tabliczki mnożenia
przecież do tego zadania wystarczy najzwyklejsza pętla
tworzenie klasy, aby zawrzeć w niej 1 funkcje jest strasznie nieefektywne. XMukiX, jesteś pewien treści zadania?
tworzenie klasy, aby zawrzeć w niej 1 funkcje jest strasznie nieefektywne. XMukiX, jesteś pewien treści zadania?
-
- Użytkownik
- Posty: 363
- Rejestracja: 24 sie 2012, o 09:27
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Cieszyn
- Pomógł: 80 razy
[Obiektowość] Program do nauki tabliczki mnożenia
Większość zadań na wstępnym etapie nauki to raczej jest kod "zabawowy" a nie produkcyjny. Nie jest ani trochę istotne, że można to zrobić jedną pętlą, bo takie zadanie ma uczyć jakiejś zabawy z obiektami. Nie można takich zadań traktować całkiem serio.