Witam,
Mam zaliczenie z progrmowania komputerowego i mam takie zadania, bardzo proszę o pomoc, bo nie wiem jak to zrobić:
1. Dany jest wektor 10 liczb. Każdy element należy sprawdzić i wyświetlić odpowiedni komunikat w zależności od tego, czy dany element jest:
- podzielny przez 2,
- podzielny przez 3,
- podzielny przez 5,
- podzielny przez 2 i 3 jednocześnie,
- podzielny przez 2 i 5 jednocześnie,
- podzielny przez 3 i 5 jednocześnie,
- podzielne przez 2, 3 i 5 jednocześnie.
2. Dany jest wektor 30-sto elementowy, którego poszczególne wartości oznaczają czasy odpowiedzi kolejnych studentów podczas egzaminu ustnego. Należy obliczyć ilu studentów zostanie przepytanych podczas 90 minut.
3. Dana jest tablica o wymiarach 10 na 10, oraz wektor o długości 10. Należy wartości z przekątnej tablicy kwadratowej przypisać do kolejnych wartości wektora oraz je wyświetlić.
Z Góry bardzo dziekuję.
[Schematy blokowe] Wektor i podzielność
-
- Użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 wrz 2012, o 20:53
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Kraków
[Schematy blokowe] Wektor i podzielność
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2012, o 23:50 przez Afish, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Staraj się lepiej dobierać nazwy tematów, tak by wskazywały o czym jest treść zadania.
Powód: Staraj się lepiej dobierać nazwy tematów, tak by wskazywały o czym jest treść zadania.
- lackiluck1
- Użytkownik
- Posty: 205
- Rejestracja: 20 lis 2009, o 08:41
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wola
- Podziękował: 6 razy
- Pomógł: 44 razy
schemat blokowy - wektor 10 liczb
1. Należy skorzystać z dzielenia modulo, operator \(\displaystyle{ \%}\) lub \(\displaystyle{ mod}\) w zależności od języka programowania, w którym piszesz.
2. Należy sumować czasy odpowiedzi kolejnych studentów, sprawdzając w każdym kroku, czy suma nie przekroczyła 90, jeżeli przekroczyła to przerywamy pętlę. Liczba studentów, która zmieści się w 90 min jest równa indeksowi tablicy w momencie przerwania pętli (zakładając, że indeksujemy od zera)
3. W pętli przypisywać:
2. Należy sumować czasy odpowiedzi kolejnych studentów, sprawdzając w każdym kroku, czy suma nie przekroczyła 90, jeżeli przekroczyła to przerywamy pętlę. Liczba studentów, która zmieści się w 90 min jest równa indeksowi tablicy w momencie przerwania pętli (zakładając, że indeksujemy od zera)
3. W pętli przypisywać:
Kod: Zaznacz cały
tab2[i] = tab1[i][i]