[Pascal] pętla while i program z bokami trójkątów

serekdrogba
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 18 lut 2012, o 17:56
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: lublin

[Pascal] pętla while i program z bokami trójkątów

Post autor: serekdrogba »

Mam napisać 2 programy:

1.Z użyciem pętli "While" napisać program,który będzie pytał operatora o podawanie cyfry od 1 do 9 tak długo aż ten wpisze cyfrę 7. Po zakończeniu działania pętli, program wypisze na ekranie ile cyfr wprowadzono i ile wśród wprowadzonych cyfr było trójek.

2.Napisać program, który po uruchomieniu pozyska od użytkownika 3 liczby, a następnie wypisze na ekranie wynik analizy polegającej na sprawdzeniu czy podane liczby mogłyby być długościami boków trójkąta, i jeśli tak to czy ten trójkąt jest prostokątny.

Bardzo proszę o w miarę szybką odpowiedź.
wawek91
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 795
Rejestracja: 2 cze 2010, o 08:56
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 14 razy
Pomógł: 66 razy

[Pascal] pętla while i program z bokami trójkątów

Post autor: wawek91 »

Napisz co Ci sprawia trudność, albo pokaż co do tej pory napisałeś. Wczytywać liczby z klawiatury potrafisz? Znasz zasade działania pętli while?
serekdrogba
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 18 lut 2012, o 17:56
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: lublin

[Pascal] pętla while i program z bokami trójkątów

Post autor: serekdrogba »

w 1 zadaniu wiem jak dziala pętla while i jak wczytywać liczby, ale nie wiem jak zrobić aby program wypisał na ekranie ile cyfr wprowadzono i ile wśród wprowadzonych cyfr było trójek.

w 2 zadaniu nie wiem jak sprawdzić czy podane liczby mogłyby być długościami boków trójkąta, i jeśli tak to czy ten trójkąt jest prostokątny.
wawek91
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 795
Rejestracja: 2 cze 2010, o 08:56
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 14 razy
Pomógł: 66 razy

[Pascal] pętla while i program z bokami trójkątów

Post autor: wawek91 »

1) wczytujesz do momentu aż użytkownik poda liczbę 7, w pętli inkrementujesz 2 zmienne, pierwszą zliczającą ilość liczb, czyli inkrementujesz ją w każdym obiegu pętli, druga zmienna zliczająca wystąpienia trójek, jeśli użytkownik poda 3 zwiększ zmienną o 1
2) trójkąt może powstać z 3 odcinków jeśli suma 2 najkrótszych odcinków jest większa od trzeciego odcinka, a prostokątny to twierdzenie Pitagorasa
ODPOWIEDZ