Mam napisać 2 programy:
1.Z użyciem pętli "While" napisać program,który będzie pytał operatora o podawanie cyfry od 1 do 9 tak długo aż ten wpisze cyfrę 7. Po zakończeniu działania pętli, program wypisze na ekranie ile cyfr wprowadzono i ile wśród wprowadzonych cyfr było trójek.
2.Napisać program, który po uruchomieniu pozyska od użytkownika 3 liczby, a następnie wypisze na ekranie wynik analizy polegającej na sprawdzeniu czy podane liczby mogłyby być długościami boków trójkąta, i jeśli tak to czy ten trójkąt jest prostokątny.
Bardzo proszę o w miarę szybką odpowiedź.
[Pascal] pętla while i program z bokami trójkątów
-
- Użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 18 lut 2012, o 17:56
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: lublin
-
- Użytkownik
- Posty: 795
- Rejestracja: 2 cze 2010, o 08:56
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tarnów
- Podziękował: 14 razy
- Pomógł: 66 razy
[Pascal] pętla while i program z bokami trójkątów
Napisz co Ci sprawia trudność, albo pokaż co do tej pory napisałeś. Wczytywać liczby z klawiatury potrafisz? Znasz zasade działania pętli while?
-
- Użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 18 lut 2012, o 17:56
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: lublin
[Pascal] pętla while i program z bokami trójkątów
w 1 zadaniu wiem jak dziala pętla while i jak wczytywać liczby, ale nie wiem jak zrobić aby program wypisał na ekranie ile cyfr wprowadzono i ile wśród wprowadzonych cyfr było trójek.
w 2 zadaniu nie wiem jak sprawdzić czy podane liczby mogłyby być długościami boków trójkąta, i jeśli tak to czy ten trójkąt jest prostokątny.
w 2 zadaniu nie wiem jak sprawdzić czy podane liczby mogłyby być długościami boków trójkąta, i jeśli tak to czy ten trójkąt jest prostokątny.
-
- Użytkownik
- Posty: 795
- Rejestracja: 2 cze 2010, o 08:56
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tarnów
- Podziękował: 14 razy
- Pomógł: 66 razy
[Pascal] pętla while i program z bokami trójkątów
1) wczytujesz do momentu aż użytkownik poda liczbę 7, w pętli inkrementujesz 2 zmienne, pierwszą zliczającą ilość liczb, czyli inkrementujesz ją w każdym obiegu pętli, druga zmienna zliczająca wystąpienia trójek, jeśli użytkownik poda 3 zwiększ zmienną o 1
2) trójkąt może powstać z 3 odcinków jeśli suma 2 najkrótszych odcinków jest większa od trzeciego odcinka, a prostokątny to twierdzenie Pitagorasa
2) trójkąt może powstać z 3 odcinków jeśli suma 2 najkrótszych odcinków jest większa od trzeciego odcinka, a prostokątny to twierdzenie Pitagorasa