[C] Matematyczne ujęcie zmiennej

gblablabla
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 420
Rejestracja: 6 lis 2010, o 20:10
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Clausthal-Zellerfeld
Podziękował: 65 razy
Pomógł: 25 razy

[C] Matematyczne ujęcie zmiennej

Post autor: gblablabla »

Witam.
Na wstępie pragnę zaznaczyć, że jestem laikiem.

Chciałbym aby program mnożył przez podany skalar wejścia liczbę \(\displaystyle{ x - a}\) (gdzie liczba \(\displaystyle{ a}\) także podawana jest na wejściu), tak żeby w odpowiedzi na wyjściu nie trzeba było zapisywać \(\displaystyle{ x}\) jako tekstu, o ile istnieje taka możliwość. Będzie mi to także potrzebne np. przy przepisaniu na kod algorytmu szukania płaszczyzny zadanej przez trzy punkty.
Bardzo prosiłbym o jakiś konkretny przykład.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
miki999
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 8691
Rejestracja: 28 lis 2007, o 18:10
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 36 razy
Pomógł: 1001 razy

[C] Matematyczne ujęcie zmiennej

Post autor: miki999 »

Nie wiem jak inni, ale ja nie rozumiem, o co Ci chodzi.
gblablabla
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 420
Rejestracja: 6 lis 2010, o 20:10
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Clausthal-Zellerfeld
Podziękował: 65 razy
Pomógł: 25 razy

[C] Matematyczne ujęcie zmiennej

Post autor: gblablabla »

Wiem, że jestem debilem programistycznym no ale...
Chodzi mi o to, żeby np. dla danych \(\displaystyle{ 7, 8}\) (zmienne s, a) dawało \(\displaystyle{ 7x - 56}\) i żeby nie trzeba było tego robić tak:

Kod: Zaznacz cały

#include<stdio.h>  //printf, scanf
#include<conio.h> //getch
#include<math.h> //sqrt

int main ()
{ int x;
  int a, s;
  scanf("%d%d", a, s);
  printf("%d*(x - %d)", s, a);
  getch();
  return 0;
}
Tu jest błąd, nie wiem jak elegancko (czyli nie jako tekst) zapisać, a potem \(\displaystyle{ s(x - a)}\) oraz co zrobić ze zmienną \(\displaystyle{ x}\), żeby wyświetlała się w wyniku jako \(\displaystyle{ x}\) i nie trzeba było tego robić tekstowo.
Ein
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1358