Metody numeryczne
Metody numeryczne
Klocek na sprężynie w pewnej odleglosci od sciasny na kotrej jest guma. Trzeba napisac program kotry oblicz predkosc i polozenie w kolejnych korkach czasu. Wszytkie dane takie jak masa stala spreyzstosci wspolczynnik tlumienia predkosc itd trzbea wczytac z klawaitury.
- kadiii
- Użytkownik
- Posty: 642
- Rejestracja: 20 gru 2005, o 21:04
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocław
- Pomógł: 130 razy
Metody numeryczne
Napisałeś całe zadanie - fajnie. Forum jest od pomagania - owszem. Jednakże warto byłoby zrobić coś samemu, a nie iść na łatwiznę. Co dokładnie nie potrafisz zrobić w tym zadaniu: rozwiązać problemu fizycznego(jeśli tak w gdzie dokładnie wystąpiła zapora nie do przejścia- przecież coś chyba umiesz wykonać, znasz teorię potrzebną do rozwiązania), zaprogramować(nie umiesz wogóle programować- poczytaj w necie jakieś kursy, umiesz, ale napotykasz jakieś problemy-napisz gdzie). Trochę własnej inicjatywy(mniemam, że to po prostu brak znajomości funkcji forum, niesprecyzowane pytanie).Pozdrawiam
- Undre
- Użytkownik
- Posty: 1430
- Rejestracja: 15 lis 2004, o 02:05
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: UĆ
- Podziękował: 3 razy
- Pomógł: 92 razy
Metody numeryczne
Zadanie sformułowane co najmniej niejasno. Nie użyłeś nawet czasownika w pierwszym zdaniu, nie wspomnę też o literówkach ... Zresztą co ma guma na ścianie do wiszącego w powietrzu klocka ? Poza tym skoro tytułujesz temat "Metody Numeryczne" to miło byłoby napisać, czego się spodziewasz - ma to być rozwiązane konkretną metodą, czy może wszystkimi istniejącymi naraz ? Masz 24h na poprawienie tematu, inaczej pójdzie do kosza.
Metody numeryczne
No dobrze chyba na zbyt duzą latwizne poszedlem. Jeszcze raz sformułuje pytanie.
Jest klocek do ktorego jest przytwierdzona sprężyna. Klocek ten jest w pewnej odległości od śćiany na której jest guma. Klocek uderza w tą gumę czyli zachodzi tłumienie. Chodzi o to żeby za pomocą metody Runge Kutty program liczył prędkość i położenie kolcka w kolejnych krokach czasu. Program wygląda tak
#include
#include
#define MAXN 10
double Y[2], Y1[2];
double h=0.1,t=0,Xc=1,Vc=1,m=1,c=1,tk=50;
double k;
void fun(double t, double Y[], double F[]);
void vrk4( double x0, double y0[], double h, int n,
void (*fun)(double,
double*, double*), double y1[] );
int main()
{
int i;
printf("Podaj skok: "); scanf("%lf",&h);
printf("
Podaj czas poczatkowy: ");
scanf("%lf",&t);
printf("
Podaj czas koncowy: ");
scanf("%lf",&tk);
printf("
Podaj wspolczynnik tlumienia: ");
scanf("%lf",&c);
printf("
Podaj wspolczynnik sprezystosci: ");
scanf("%lf",&k);
printf("
Podaj mase: "); scanf("%lf",&m);
printf("
Podaj poczatkowe polozenie: ");
scanf("%lf",&Xc);
printf("
Podaj poczatkowa predkosc: ");
scanf("%lf",&Vc);
Y[0] = Vc;
Y[1] = Xc;
FILE *plik;
plik=fopen("aa.txt","wt");
for(i=0 ; i
Jest klocek do ktorego jest przytwierdzona sprężyna. Klocek ten jest w pewnej odległości od śćiany na której jest guma. Klocek uderza w tą gumę czyli zachodzi tłumienie. Chodzi o to żeby za pomocą metody Runge Kutty program liczył prędkość i położenie kolcka w kolejnych krokach czasu. Program wygląda tak
#include
#include
#define MAXN 10
double Y[2], Y1[2];
double h=0.1,t=0,Xc=1,Vc=1,m=1,c=1,tk=50;
double k;
void fun(double t, double Y[], double F[]);
void vrk4( double x0, double y0[], double h, int n,
void (*fun)(double,
double*, double*), double y1[] );
int main()
{
int i;
printf("Podaj skok: "); scanf("%lf",&h);
printf("
Podaj czas poczatkowy: ");
scanf("%lf",&t);
printf("
Podaj czas koncowy: ");
scanf("%lf",&tk);
printf("
Podaj wspolczynnik tlumienia: ");
scanf("%lf",&c);
printf("
Podaj wspolczynnik sprezystosci: ");
scanf("%lf",&k);
printf("
Podaj mase: "); scanf("%lf",&m);
printf("
Podaj poczatkowe polozenie: ");
scanf("%lf",&Xc);
printf("
Podaj poczatkowa predkosc: ");
scanf("%lf",&Vc);
Y[0] = Vc;
Y[1] = Xc;
FILE *plik;
plik=fopen("aa.txt","wt");
for(i=0 ; i