Programowanie - Jakie języki przed studiami

Patron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 90
Rejestracja: 3 paź 2010, o 19:08
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: War-Maz
Podziękował: 14 razy

Programowanie - Jakie języki przed studiami

Post autor: Patron »

Witam serdecznie

Miałbym takie, krótkie pytanie. Chciałbym rozpocząć "przygodę" z programowanie i od października 2012 studiować informatykę. I teraz chciałbym już powoli się uczyć... W internecie znalazłem informacje, że jest sporo języków programowania m.in. C, Pascal, C++, C#, .NET, Java, PHP itd. . Czy ktoś potrafiłby, mniej więcej oczywiście, uporządkować to od czego zacząć i na które języki przechodzić dalej? Przeglądałem już trochę C++, ale podobnoż dobrze zacząć od C. Ale nie mam żadnego doświadczenia. Dlatego prosiłbym kogoś kto ma wiedzę, aby wskazać jak to ogarnąć?

Pozdrawiam
Freddy Eliot
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: 11 kwie 2011, o 19:51
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 26 razy
Pomógł: 88 razy

Programowanie - Jakie języki przed studiami

Post autor: Freddy Eliot »

Na mojej uczelni pierwszym językiem, przy pomocy którego programowaliśmy był C. Później bardzo szybko doszły C++, C# i Java. Warto znać też Pascala, gdyż wiele przykładów pokazanych jest właśnie na nim.
Jak to ogarnąć? Jeśli chcesz uczyć się sam, znajdź książkę do programowania z określonym językiem i ucz się. Ale to raczej nie wystarczy. Żeby to ogarnąć, trzeba ćwiczyć. Zainstaluj sobie na początek CodeBlocks, Dev lub jakieś inne cudo i zaczynaj. W internecie znajdziesz mnóstwo materiałów na ten temat, np. kursy z nauką języków, przykłady programów, zaddania.
Programowanie wymaga sporo samozaparcia i cierpliwości, bo nie zawsze to, co stworzymy działa. Ale jeśli już się przyzwyczaisz z czasem błędów będzie coraz mniej, a i programy będą na coraz wyższym poziomie.
Pozostaje życzyć tylko powodzenia .
adambak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1272
Rejestracja: 8 sty 2011, o 18:18
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa