Texturowanie w Blenderze

Awatar użytkownika
wujomaro
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2154
Rejestracja: 27 lis 2009, o 19:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 11 razy
Pomógł: 299 razy

Texturowanie w Blenderze

Post autor: wujomaro »

Mam taki problem.
Dopiero zaczynam zabawę z Blenderem, no i chcę sobie nadać texturę na obiekt. Ale chciałbym, aby jedna część była zielona, a druga niebieska... Nie wiem jak mam to zrobić. Gdy przeglądałem fora, to napisali, że jest jakaś textura dwukolorowa, ale jak tego używać... Jak to w ogóle zrobić?
Pomocy!
Awatar użytkownika
thenighthawk4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 76
Rejestracja: 31 sty 2011, o 20:18
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 1 raz
Pomógł: 7 razy

Texturowanie w Blenderze

Post autor: thenighthawk4 »

Poczytaj o teksturowaniu w trybie UV. Rozkładasz siatkę obiektu, przechodzisz w tryb UV/Image editor. Możesz zapisać siatkę jako obraz, wyedytować i wczytać.
Podałbym linka, ale nie wiem czy mogę. Jeden z pierwszych wyników dla hasła blender teksturowanie
Awatar użytkownika
wujomaro
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2154
Rejestracja: 27 lis 2009, o 19:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 11 razy
Pomógł: 299 razy

Texturowanie w Blenderze

Post autor: wujomaro »

Dzięki... ale chodzi o to, że już przeczytałem kursik teksturowania i nadal mam problem... Bo mam Blendera 2.49b... No i tam w menu(Edit mode, object mode) nie ma UV Face Select. No i tak niebardzo wiem co mam zrobić...
Awatar użytkownika
thenighthawk4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 76
Rejestracja: 31 sty 2011, o 20:18
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 1 raz
Pomógł: 7 razy

Texturowanie w Blenderze

Post autor: thenighthawk4 »

Generalnie zasada jest taka: Nie wiesz co robić? Kombinuj.

Z Twojej wypowiedzi wnioskuję, że brak pozycji UV Face Select stanowi jedyny problem.
W takiej sytuacji po wybraniu i zaznaczeniu krawędzi pozostajesz w trybie edycji, zaznaczasz wszystkie ścianki i z menu kontekstowego wybierasz Unwrap. Dalsza procedura jest zgodna z przebiegiem kursu.

Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ