Fizyka i gra

wilk1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 22 sty 2011, o 18:57
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych

Fizyka i gra

Post autor: wilk1 »

Witam,
Tworzę grę internetową i mam problem.

Chcę jakoś korzystnie wprowadzić prawa fizyki ale bez zawansowanych wzorów, gdyz nie wszystko posiadam...
-Siła gracza [N]( tutaj też nie wiem na jakiej podstawie wywnioskować stałą siłę gracza mając tylko to co mam poniżej )
-Energia gracza [kJ] ( tutaj będzie przechowana energia w N, która zadecyduje czy graczowi uda się podnieść jakiś obiekt np. puszke Coli, beczkę, mając tylko WAGĘ tego obiektu !)
-Wysiłek fizyczny [nie_wiem_w_czym]( ta liczba zadecyduje ile gracz może przebiec kilometrów po czym zmęczy się i stanie )
-Wzrost [cm]( wzrost gracza np. 189 )
-Waga [kg] ( waga gracza np. 90 kg )

Można oczywiście dodać jakieś rzeczy... ale nie mogę wpaść na pomysł jak te rzeczy uzyskać. Dla każdego gracza muszą być inne, bo wiadomo.

Gracz na początku gry podaje tylko wzrost i wagę. Reszta musi się sama jakoś uzupełniać na podstawie wagi i wzrostu...

Liczę, ze pomożecie to zrobić, bez obliczania czasów i innych rzeczy...

Pozdrawiam,
spajder
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 735
Rejestracja: 7 lis 2005, o 23:56
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 2 razy
Pomógł: 133 razy

Fizyka i gra

Post autor: spajder »

Oczywiście siły nie można z tego wyznaczyć. Przykład z życia: facet ma 190cm, waży 100kg. Jeśli ta masa to głównie mięśnie, to będzie miał siłę. Jak tłuszcz to nie. W jakiś przybliżony sposób możesz wyliczyć BMI i na podstawie tego szacować, wyliczyć:
\(\displaystyle{ sila = a\cdot masa}\)
Przy czym a byłoby zmienną wyznaczoną z BMI (trzebaby BMI obudować funkcją Gaussa, tak, aby i za dużo i za mało się nie opłacało)
Wysiłek fizyczny można zamienić na moc, czyli jednostka wat (dżul na sekundę), na podstawie tego zmieniać energię gracza. Tą wielkość można oszacować na podstawie wagi (byłaby po prostu proporcjonalna do niej)
Energia mogłaby być stała na początku dla każdego gracza - wraz z rozwojem zdarzeń traciłby ją na czynności takie jak podnoszenie oraz bieganie (zgodnie z mocą). Oczywiście jeśli energia spada nawet przy bieganiu, trzeba by pomyśleć o jej stałej regeneracji

No i ostatnia rzecz: skoro to ma być gra z ustawianymi opcjami, musi istnieć kilka dobrych możliwości, z których żadna nie będzie zdecydowanie uprzywilejowana. Na przykład w rozwiązaniu powyżej zawsze opłaca się utrzymywać właściwe BMI, jedynie zmieniając wagę (większa waga - większa siła, mniejsza waga - mniejsza moc, czy większa wytrzymałość).
ODPOWIEDZ