Kąt strzelania

DrraVen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 2 gru 2010, o 18:29
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Dom

Kąt strzelania

Post autor: DrraVen »

Witam mam o to takie "coś"

Kod: Zaznacz cały

pozycja_pocisku_x+=cos(kat_strzelania)*predkosc;
pozycja_pocisku_y+=sin(kat_strzelania)*predkosc;
I mój problem polega na tym ze nie potrafię obliczyć kątu strzelania..

Prędkość jest mi znana i nie potrzebuję zadnych wyjaśnien.
Zmiena kat_strzelania jest ypu float - zmienno przecinkowa
smiechowiec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 374
Rejestracja: 21 cze 2007, o 11:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łostowice
Pomógł: 146 razy

Kąt strzelania

Post autor: smiechowiec »

DrraVen pisze: \(\displaystyle{ pozycja pocisku x1 = pozycja pocisku x0 + cos(kat strzelania) \cdot predkosc;}\)
Skoro zmiana położenia x jest równa iloczynowi kosinusa kąta i prędkości to mając dane te wartości kąt można wyliczyć jako arkus kosinus ilorazu zmiany pozycji pocisku i prędkości
\(\displaystyle{ katstrzelani=arcos(\frac{pozycjapociskux_1 - pozycjapociskux_0}{predkosc})}\)
ODPOWIEDZ