Okey, ale generalnie kod do dupy :
1) gdzie masz napisane jakie argumenty mają być przyjęte w konstruktorze bezargumentowym ? ; > Skoro ma to być paliwo (bo tak wychodzi) to i zmienna i i ta od paliwa w klasie najlepiej jakby tutaj były tego samego typu, albo jak chcesz uzyskać możliwość zapełnianiami pełnymi wartościami całkowitymi - okey, ale potem rzutuj do double przed przypisaniem
2) H E R M E T Y Z A C J A !!! Nie upubliczniaj składowych, a jak chcesz mieć do nich dostęp napisz odpowiednie metody.
3) Czy licznik samochodowy powinien być dostępny z zewnątrz ? No na logike nie koniecznie, więc warto zmienić jego zakres (chyba że masz konkretny powód do zrobienia publicznego), Ty ustawiłeś zakres pakietowy, jeżeli taki był zamiar to okey, ale pamiętaj o tym.
4) Tankujesz paliwo, to musisz podać ile, albo przez argumenty, albo stałą wartością w metodzie. Rozważ to wcześniej.
5) Jak sprawdzasz paliwo warto zwrócić wartość, stąd lepiej zrobić double sprawdzPaliwo() { return iloscPaliwa ; }
6) Trzeba jednoznacznie wyznaczyć czym jest podajLicznikSamochodu ? Ma zmieniać, czy ma zwracać ile wynosi ? tak czy siak oznacza to, że zmienną licznik samochodu warto zrobić prywatnym/chronionym by mieć do niego tylko z tej funkcji dostęp, a ją w zależności od potrzeby. Skoro licznik zazwyczaj jest w liczbach naturalnych podany, to po co na zmiennoprzecinkowych robić ?
przykładowo :
Kod: Zaznacz cały
public class Samochod
{
Samochod()
{
iloscPaliwa = 0 ;
}
Samochod(int i) // i - ilość paliwa ?
{
iloscPaliwa = (double)i ;
}
private double iloscPaliwa;
private static int licznikSamochodu;
void zatankujPaliwo(double paliwo)
{
iloscPaliwa+=paliwo ;
}
double sprawdzPaliwo()
{
return iloscPaliwa ;
}
static int podajLicznikSamochodu()
{
return licznikSamochodu ;
}
}