Witam,
chcę napisać aplikację, która potrafiłaby symulować samochód z przyczepą.
Mam problem z obliczeniem trajektorii przyczepy.
Trajektorię samochodu już liczę i działa to bez zarzutów (parę wzorków z sin i cos).
Nie wiem jednak jak zabrać się do obliczenia trajektorii przyczepy.
Jest ona uzależniona od ruchu punktu jej zaczepienia w obrębie samochodu.
Pozycję punktu zaczepienia obliczam bez problemu.
Czy ktoś mógłby mnie nakierować na jakąś drogę jak obliczyć trajektorię przyczepy?
Z góry dziękuję
Pozdrawiam
Rysunek poglądowy:
Obliczanie trajektorii samochodu z przyczepą jednoosiową
-
- Użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 13 cze 2010, o 14:38
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- kadiii
- Użytkownik
- Posty: 642
- Rejestracja: 20 gru 2005, o 21:04
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocław
- Pomógł: 130 razy
Obliczanie trajektorii samochodu z przyczepą jednoosiową
Myślę, że to dość skomplikowane - żeby było realistyczne musiałbyś wziać pod uwagę chociażby wszystkie siły które działaja na przyczepę( czyli pośrednio prędkość samochodu, masę przyczepy itp.). Jesli ma to być jedynie uproszczenie to możnaby przyjać zasadę, ze przyczepa poprostu wolniej reaguje na zakręty, czyli kąt zmienia sie o jakąś skalę w stosunku do samochodu. Oczywiscie kto jeździł autem to wie, że jak za szybko samochód wjechałby w zakręt to przyczepę wyrzuciłoby w przeciwnym kierunku - nie wiem na ile realny i dokładny ma być twój model zjawiska.
-
- Użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 13 cze 2010, o 14:38
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Obliczanie trajektorii samochodu z przyczepą jednoosiową
Witam,
póki co, model ma być maksymalnie prosty i jedyne, co muszę uwzględnić (od strony danych wejściowych) to prędkość samochodu i promień skrętu jego kół, co wpływa bezpośrednio na ruch punktu zaczepu samochodu z przyczepą. Pozycję tego punktu już obliczam. Teraz tylko pozostała kwestia ruchu przyczepy.
Zależy mi tylko na trajektorii w przypadku równowagi wszystkich sił...
Pozdrawiam
póki co, model ma być maksymalnie prosty i jedyne, co muszę uwzględnić (od strony danych wejściowych) to prędkość samochodu i promień skrętu jego kół, co wpływa bezpośrednio na ruch punktu zaczepu samochodu z przyczepą. Pozycję tego punktu już obliczam. Teraz tylko pozostała kwestia ruchu przyczepy.
Zależy mi tylko na trajektorii w przypadku równowagi wszystkich sił...
Pozdrawiam