Otóż mając w excelu lub open office calc np. w kolumnie B w komórkach w dół nierównomiernie rozłożone wartości, np. wartość różna od 0 znajduje się w:
B4, B6, B13, B16, B22, itd chciałbym aby te wartości różne od zera ustawić w kolumnie C począwszy od C2 równo jedno pod drugim. Czyli komórka:
C2 = B4
C3 = B6
C4 = B13
C5 = B16
C6 = B22
Chciałbym aby te wartości obok się ułożyły, bo mam rozwiązanie za pomocą makra które usuwa mi całe puste wiersze, a nie o to mi chodzi, ma być tak jak na poniższym screenie.
EXCEL - wybieranie rozproszonych wartości w jedną całość
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 20 sty 2010, o 21:28
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wieluń
EXCEL - wybieranie rozproszonych wartości w jedną całość
Wystarczy w makrze zmienić warunek na przeciwny i zamiast usuwania wiersza robić kopiowanie. Dodatkowo trzeba dodać jakiś licznik żeby do kolejnych komórek wstawiać. Pokaż treść tego makra to się coś pomyśli.
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 20 sty 2010, o 21:28
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wieluń
EXCEL - wybieranie rozproszonych wartości w jedną całość
To makro mam na myśli, co usuwa całe wiersze. Ja w VB nie pracuje, więc nie wiem jak to zrobić.
Gdybyście mogli pomóc to byłoby super.
EXCEL - wybieranie rozproszonych wartości w jedną całość
Tak sobie pomyślałem teraz, czy nie można by po prostu użyć filtra danych i ukryć puste wiersze na chwilę, skopiować komórki i wkleić je i usunąć filtr? Dokładniej chodzi o autofiltr z menu Dane
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 20 sty 2010, o 21:28
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wieluń
EXCEL - wybieranie rozproszonych wartości w jedną całość
Rozwiązanie to właśnie brałem pod uwagę i najprawdopodobniej będę musiał przy tym zostać. Bo domyślam się że oprócz dodatkowego mojego działania nie da się tego z automatu użyć jakiejś funkcji? Chodzi mi o to żeby po wklepaniu, a dokładnie wklejeniu tysiąca komórek z danymi wszystko działo się automatycznie, tzn. komórki ustawiały się same jedna pod drugą bez pustych komórek.