Czy ktoś mogł by mi napisać program w języku C ponieważ jestem zielony w tym:
Proszę napisać program realizujący podstawowe działania na liczba zespolonych:
o dodawanie,
o mnożenie,
o dzielenie liczb zespolonych,
o moduł liczby zespolonej,
o postać trygonometryczna liczby zespolonej.
Program powinien wykorzystywać nowy typ danych, opierających się na strukturze opisującej liczbę zespoloną:
struct zezpolone
{
float re;
float im;
}
Prosiłbym o kod do programu Dev C++
programowanie jezyk C
-
- Użytkownik
- Posty: 6607
- Rejestracja: 16 sty 2007, o 19:42
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 119 razy
- Pomógł: 1823 razy
programowanie jezyk C
Z czym masz konkretnie problem? Same działania wyglądają tak:
\(\displaystyle{ z_1=a+bi\\
z_2=c+di\\
z_1+z_2=(a+c)+i(b+d)\\
z_1\cdot z_2=(ac-bd)+(ad-bc)\\
z_1:z_2=\frac{ac+bd+i(ad+bc)}{c^2+d^2}\\
|z_1|=\sqrt{a^2+b^2}\\
z_1=|z_1|(\cos\varphi+i\sin\varphi)\\}\)
Do wyznaczenia \(\displaystyle{ \varphi}\) wystarczy skorzystać z funkcji atan2.
Pozdrawiam.
\(\displaystyle{ z_1=a+bi\\
z_2=c+di\\
z_1+z_2=(a+c)+i(b+d)\\
z_1\cdot z_2=(ac-bd)+(ad-bc)\\
z_1:z_2=\frac{ac+bd+i(ad+bc)}{c^2+d^2}\\
|z_1|=\sqrt{a^2+b^2}\\
z_1=|z_1|(\cos\varphi+i\sin\varphi)\\}\)
Do wyznaczenia \(\displaystyle{ \varphi}\) wystarczy skorzystać z funkcji atan2.
Pozdrawiam.